Vähän päivitellään miedän tokotreenajä ja kisoja, ehkä vähän muutakin on puuhasteltu tässä taas muutaman päivän aikana! Viime viikon keskiviikkona ennenkuin lähdin Ruotsin maalle kisasin Rokan kanssa oman seuran tokokokeessa EVL:ssä ja taisi Rokalla olla kivempaa ku mulle!cheeky Rokka se hassutteli vaikka mitä ja teki ihan uskomattomia juttuja, huh huh vaan.... No mutta oli kokeessa hyvääkin paljon ja niihin onnistuneihin suorituksiin olen oikein tyytyväinen kuten esim ohjattu joka taisi ekaa kertaa onnistua kokeessa. Tunnari oli myös nätti ja kaukojen tekniikka pysyi kasassa aika kivasti, samoin hyppynouto oikein nätti ja vauhdikas!!! Nyt luulen et Rokka pitää vähän kisataukoa kun luulen et se on tullut nostettua liian nuorena noin korkealle, nyt tarvii pään antaa vähän kasvaa ja haetaan varmuutta ja tarkkuutta liikkeisiin ja yhdessä tekemiseen.
Rokan kanssa yhdessä tekeminen on kyllä parantunut kaiken aikaa mutta vähän viel sellaista intoa ja paloa kaipaan ja luulen että se on mahdollista kaivaa esille kun sen eteen vaan tehdään  töitä ajatuksella ja harkitusti!! Pääasia oli kuitenki et Rokalla oli kivaa kokeessa ja hassutteli omiaan, ei ollut mikään muumio mikä vaan olla möllöttää!!! wink

Uunon kanssa puolestaan kisattiin tokossa tiistaina Maskussa Lentsun tuomaroimana ja vau mikä suoritus ja mikä fiilis on olla Uunon kanssa kehässä, Uuno nautti vähintään yhtä paljon kuin mä!!! Tätä mä olen hakenut ja nyt sellaisen tunteen sain luotua mun ja Uunon välille kehässä, mua ei jännittänyt oikeestaan yhtään vaan pystyi varmasti ja keskittyneesti tekemään kaiken ja niin teki myös UUno!!!
Pieni kauneus virhe tuolla kisassa tapahtui ja sen takia VOI2 250 pist ja luokkavoitto eli ruudussa nousi liian aikaisin ylös ja mä käskytin maahan uudelleen kun en halua et oppii nousemaan siellä ylös koska sattuu, ruudusta siis nolla. Kaukoissa vähän eteni, oli ehkä ottanut tuomarista hieman painetta mutta muuten pisteitä liikkeistä saatiin väh 8.5 ja siitä ylös päin eli aikas hyvin se meni!!!
Kyllä voin rehellisesti sanoa et ruutu harmitti mutta toisaalta jäipä jotain parannettavaa SM kisoja ajatellen ja Uuno varmaan ajatteli myös näin!!! cheeky
Tuon tiistain kokeen jälkeen voin todeta et nyt mulla on sellainen tokokoira jonka kanssa päästään vielä korkealle ja jonka kanssa pääsen oikeesti kokeilemaan niitä mun rajoja, vieläkin on niin hyvä mieli tuon kokeen johdosta!!! laugh

Uunon kanssa ollaan treenattu joka päivä ja nyt ideana on vaan vahvistaa asioita ja pitää yhdessä kivaa, tehdään kyllä liikkeitä ihan kisanomaisesti mutta silti vähän leikin varjolla siinä sivussa. Treenit ovat onnistuneet hyvin ja joka treenin jälkeen mulla on todella positiivinen mieli ja varma olo Uunon ja mun osaamisesta, juuri tälläinen olo kuuluukin olla kun lähdetään reilun viikon päästä SM-kisaan ja tavoitteet on kuitenki asetettu suht korkealle voittajaluokan suhteen!!! Sen näkee sitten kuinka niihin päästään mutta jos kaikki menee niinku treeneissä niin tavoitteisiin varmasti päästään hyvinkin!

On meillä muutakin touhuttu kuin tokoiltu, tiistaina kokeen jälkeen Rokka ja Uuno kävivät vesiterapiassa, joka sujui hyvin. Rokan etuosa on kovin kireä ja siihen kokeillaan saada nyt helpotusta palauttavilla ravilenkeillä ja kaurapussilla. Uuno ei niin pahasti ole jumissa mutta sillekin ravilenkkejä niin lihakset palautuu ja rentoutuu.
Rasmuskin pääsi tokoilemaan tänään Uunon siuvssa ja voi jettä kun oli "vanha" herra onnellinen ja tyytyväinen kun pääsi Uunon kanssa kaksin reissuun, pienestä se ilo syntyy!!!

Tänään käytiin Uunon kanssa paimentamassa ja katsottiin onko kurssista jäänyt mitään mieleen, mieleen kyllä on jäänyt paljon mutta se omien tapojen muuttaminen on niin kovin vaikeaa ja hankalaa....blush Kädet heiluu vaikka niin päätin etten niitä heiluttele, no mutta ehkä se on jo positiivistä kun tiedostaa miten sen homman pitäisi mennä, et ehkä mä siihen käytännön tasollekki joskun pääsen!!! wink
Eka kierros paimennettiin pikku aitauksessa ja harjoiteltiin suuntia ja vähän sisäflänkkejä niin et mä olin häkissä ja Uuno ja lampaat ulkopuolella ja käväisin mä myös aitauksen ulkopuolella. Onnistuttiin kohtalaisesti ja Uuno toimi todella hienosti jos lampaat ei ollu ihan aidassa kiinni mutta jos oli ahdas paikka niin sitten ei kyllä ollut niin mallikelpoisi ssuorituksia, mutta nuokin jutu oppii Uuno ja mä vaan harjoittelemalla!!

Toinen kierros sisko Tiikerin ja Kimmon kanssa pellolla ja kas kummaa kun todettiin et mä en reagoi tarpeeksi nopeasti tapahtuviin asioihin... eli nyt mun tarvii olla todella nopea ja tarkka kun teen Uunon kanssa kaaria et saan sen pysähtyy ja vielä oikeaan paikkaan. Kaaret muuten nättejä mutta lopussa taittaa vähän sisälle, sitä hiottiin myös ja saatiinkin hieman paranemaan. Tähänki asiaan voi todeta et paljon treeniä niin kyllä ne siitä sitten paranee!!! Kiitos Kimmo neivoista ja opastuksesta!!! smiley

Onkohan meillä muuta tapahtunut... No obelix melkin ui, on todella rohkea kun mennään rantaan ei varmaan montaa päivää mene kun lähtee uimaan!! Rakastaa kyllä vettä yhtä paljon kuin noi muut koirani, uinti Obelle sopivaa liikuntaa jos tulee kesällä kuuma kun ei se lenkeillä jaksa juosta sellaisia matkoja kuin noi muut!

Sain vihdoin ja viimein tyhjennetyä kameran kevään kuvista kun sain tähän uudelle koneelle ajettua kaikki ohjelmat eli tässä muutama kuva kevään varrelta:

Unski uiskentelemassa!!!

Huuli mutrussa!!!

Uuno treenaa syviä lihaksia Leevin trampoliinilla!!

Rapa ja Rokka vilvottelemassa Loimijoessa!

Onni ja Uuno vauhdissa

Obelix ja tyttöystävä Tuksu!!

Kierteellä oleva Onni!!! wink