Tänään oli se jännittävä päivä josta olin nähnyt jo jopa painajaista mitä kaikkea siellä voi tapahtua ja kuinka "villi" Uunosta voi tulla kun pääsee oikein kokeeseen.... No onneksi tuo painajainen ei kuitenkaan toteutunut vaikka vähän kyllä pelotti!!! wink
Aamupäivän olin varikolla lastaamassa lampaita trailerin kyytiin ja sitten iltapäivällä oli mun ja Uunon taidon näytteen vuoro, kyseessä oli siis paimennuskoe (paimenkoira yhdistyksen järjestämä) ja ykkös luokka.

Jännityksestä huolimatta sain homman pysymään aikaslailla kasassa koko suorituksen ajan, hakukaaren lopussa jäi hiippaileen ja taittoi sisälle vähän liian aikaisin ja tästä johtuen nosto ei onnistunut kauhean hyvin. Lampaat kuljetti mulle hyvin esimerkillisesti ja maahanmenotkin onnistui tuossa nyt hyvin, kaipa mä olin sen verran napakampi kun vieraita ihmisiä katselemassa meidän suoritusta!!
Poispäis ajossa olin päättänyt et vaihdan peruskuljetukseen jos ei lähde sujumaan, mutta mehän saatiin tehtyä poispäin ajoa koko sivu, se kyllä aaltoilin linjan molemmin puolin mutta ajettiin kuitenki. Paljon jouduin Uunoa auttamaan ja kulkemaan sen lähellä mutta olen niin tyytyväinen kun saatiin se kuitenki onnistumaan ja sain itsekki taas varmuutta siihen. Peruskuljetuksena kaksi sivua ja ne ihan ok, hyvin Uuno luki lampaita kun niiden veto vasemmalle niin meni sinne ihan itse että lambit pysyi oikeassa paikassa!!
Viimeisenä sitten häkki-kammotus, kokeilin siinä rauhoittaa tilanteen ja saada lambit hyvään paikkaan ja vielä jätettyä Uunon niin et pystyy siitä siirtään itsensä lambien taakse ja tämä suunnitelma jopa toimi aikas pitkälle. Lambit lähtivät itse valumaan häkille kun sain portin auki ja eihän mun tarvinut siirtää Uunoa kun vähän niiden taakse ja ajaa siitä niin ne oli jo häkissä!!! Tuossa häkityksessä oli kyllä niin paljon hyvää onnea ja tuuria mukana että saatiin rouvat niin kauniisti häkkiin ja sitten portti äkkiä kiinni!!! Vau se oli siinä, mun ja Uunon eka paimennuskoe ja me selvittiin siitä hengissä ja saatiin kaiken huipuksi rata ajettua kunnialla läpi ilman yhtään paniikkia tai katastrofi tilannetta!!! laugh Kokonaispisteiksi saatiin 50 ja tultiin luokassa viidenneksi, aika kiva aloitus tuolla paimennuskoe saralla!!! smiley

Kyllä nyt voi jälleen todeta ja ihailla kuinka upea paimenkoira Unski vaan on, mä kun en lajista vieläkään niin hirveästi tiedä mutta Uuno kyllä hoitaa homman taidolla!!! heart Olipa kiva päivä tänään Somerolla, nyt jo odotellaan seuraavaa paimennus kertaa innolla että päästään harjoittelemaan lisää näit juttui!!! Erityis kiitokset Kimmolle siitä "koivesta", ehkä oli parempi ettei Uuno sitä mulle hankkinut pikku hampaidensa kanssa!!! cheeky