To-pe ollaan vaan oltu ja ihmetelty, mä olen ollut flunssassa ja suurinosa vuorokaudesta on mennyt nukkuen ja huilaten sohvalla... Vähä varmaan tokoiltiin joka päivä jotain mutta eipä  me mitään suurta olla tehty pääasiassa kaikenlaisii sisäjuttui. Eilen mä olin ihanien ystävien kanssa viettämässä päivää rannikolla ja oli muutan todella kaunista ja niin rauhallista!!! Jos jollain sattuu olemaan ylimääräistä rahaa niin voi laittaa mun tilille niin voin ostaa itselleni merenrannalta jonkun pienen mökin vaikka!!!

Tänään aamusta kello soi todella aikaisin ja pakattiin Saken kanssa itsemme ja Rasmus&Rokka autoon ja nokka kohti Tammelaa ja MH-luonnekuvausta. Olin ilmoittanut molemmat kooikerit luonnekuvaukseen Tammelaan kun sattui sopiva päivä ja itsellä kova mielenkiinto et mitä ne pojista siellä sanoo.

Rasmus oli aamun ensimmäinen koira ja käyttäytyi oikeestaan joka tilanteessa niinku olin etukäteen ajatellutkin, vieheellä odotin että oliis lähtenyt perään mutta Rapa vaan rauhallisesti katseli tilannetta. Rasmus katseli ja tarkkaili tilannetta rauhallisesti ja rentona joka tilnateessa, ei mitään kuormittumisen merkkejä tai stressiä.  Kuvaaja sanoi lopussa ettei Rapan tarvitse hötkyillä ku tietää että mä seison sen rinnalla ja sillä on jo vahva elämän kokemus!!!

Rokan luulin reagoivan vahvemmin aaveisiin, räminään jne mutta Rokka oli kanssa rento ja tarkkaavainen. Vieheen perään Rokka kyllä lähti ja lujaa mutta sen tiesinkin etukäteen. Haalarilla vähän pelästyi mutta palautui tilanteesta oitis ja räminällä vaan ihmetteli et mitä ihmeen mekkalaa täältäkin oikein kuuluu. Tuli jotenkin todella positiivinen olo Rokan "suorituksesta" kun se oli niin tasainen ja rauhallinen, taitaa siis silläkin olla pääkoppa aikas hyvässä kunnossa!!!

Niin molemmat pojat ehtivät käymään paskalla kesken kuvauksen, et mun mielestä sekin kertoo jotain siitä ettei ne ainakaan kovin paineistuneita olleet ku eivät varmasti olisivat paskoneet jos olis jännittänyt tai muuten stressannut tilanne!!! Oikein mukava kokemus ja tuli sellainen olo että tunsin koirani aika hyvin kun ei tullut mitään suuria ylläreitä eteen!!! MH-luonnekuvausta voin kyllä suositella kaikille mun mielestä se oli oikein mukava kokemus niin koiran kuin ohjaajan kannalta.

Pari tuntia ehdittiin kotona huilaan ennenku lähdettiin Lempäälään spanieleiden ja kooikereiden tokomestaruus kokeeseen, jossa tuomarina toimi Jari Salokanto ja voisi sanoa et aika tiukka linja oli tuomarilla koko kokeen ajan, mutta tasapuolinen kaikkia kohtaan!!!

Rokka strattasi EVL.ssä toisena koirana ja oli aikas villi, huomasi että ei olla oltu hallissa viime talven jälkeen ja selkeästi Rokka on paljon parempi hallikokeissa, ku ulkana on paljon vaisumpi. Mä tykkäsin kovasti Rokasta siellä kehässä ku vähän yritti karkailla ja mennä mihin itse lystää ja vähän jättää mun käskyt tottelematta jne.... Toi kuulostaa siltä ettei tuosta voi tykätä mutta jos koiralla on tuollainen asenne niin sen kanssa liikkeiden työstäminen on paljhon helpompaa ja sellaisen mikä laahustaa perässä!!! Rokka sai EVL3 tuloksen, ohjattu meni nollaksi mutta kaikesta muusta saatiin pisteitä ja olen todella tyytyväinen!! Rokka sijoittui luokassaan kolmanneksi, spanieleiden mestaruuskisassa tultiin hopealle ja kooikereiden tokomestaruus voitettiin!!!! Siis aika hyvin meni!!!

Rapan kanssa kävin tekeen maksullisen treenin kehässä ja totesin jälleen ettei Rapan kanssa kyllä halleihin kannata mennä kun selkeästi siitä näki sen ahdistuksen jälleen.... No Rapan kanssa nyt talvi hömpötellään ja sitten ensi kesällä kokeillaan kerätä ne kolme ykköstulosta voittajasta ja sitten Rapan tokoilut on siinä kun ei siitä kerran niin kamalasti tykkää!!! Rapa saa tehdä sitten haistelu hommia metsiköissä päätyönään!!!

Uuno oli ihan pettynyt kun ei päässyt kisaamaan, mä sille yritin kovasti selittää ettei sen ikä vielä riitä mutta ei meinannut Uuno uskoa sitä.... No pari kuukautta vielä niin sitten Uunokin pääsee kisaileen!!! Uunon kanssa treenattiin hallissa vähän seuraamista ja käännöksiä, kaukoi ja lyhyt paikalla olo. Eipä Uuno yhtään haitannut vaikka oltiin uudessa hallissa uusien hajujen ja äänien keskellä, hienosti teki hommia ja keskittyi muhun!!! Ihanaa kulkea koiran kanssa joka ei turhaan hötkyile mistää!!!!

Illalla kotona Uuno pääsi viel tekeen kapulan pitämistä jota ollaan tehty lähes joka päivä ja se kyllä parantunut hurjasti, sitä tarvii vaan tehdä ja paljon et saadaan pito kunnolliseksi!! Naksuttelin myös kaikenlaisii hölmöi juttui Uunolle no mutta hölmöily on vaan niin kivaa!!!!

Huomenna tulee videot ja tarkemmat arvostelut MH-kuvauksesta ja kuvii kooikereiden tokomestarista vm2011!!!