Lauantaina mä olin koko päivän töissä, mutta iltasella Obelix vieraili töissä Saken kanssa ja suoritti terapiakoiran virkaa. Oli kyllä mummot ja papat niin innoissaan ja tyytyväisiä kun tuo musta karvakasa siellä kirmaili ja istui niiden sylissä. Obelix osasi jopa käyttäytyä ja istui vaan kiltisti rapsuteltavana ja antoi pusuja, kumpa se olisi noin kiltti ja herttainen kotonakin!!! Nyt on Obelixin elämän tehtävä siis valittu, terapiakoira!!!

Sunnuntai kului myös töissä mutta tällä kertaa ei Obelix päässy mukaan, pitää terapeutinkin joskus huilata!!! Töiden jälkeen Tiia ja Onni tulivat piipahtaan ja käväistiin tekeen reipas lenkki ihanassa pakkassäässä, kyllä muuten virkisti kunnon lenkki!!!

Tänään maanantaina olen viettänyt vapaa päivää ja koirat pääsivät ansaitulle metsälenkille heti aamusta, kaveriksi saatiin Kati ja koirat. Äkkiä se reilu tunti sitten metsässä kului kun oli seuraa ja koirat nauttivat juoksemisesta yhdessä!!!

Päivällä tokoiltiin sisällä kun mä en vaan jaksanut lähteä ulos, Rasmuksen kanssa tehtiin rallyjuttui, itsenäisii sivulletuloi ja takapää treeniä portaissa ja mun ympäri kiertämällä. Kaikki meni todella hyvin ja olipa Rapa innokas kun on muutaman päivän huilinu, sen kanssa pitäisi varmaan vaan alkaa treenaan 2-3 kertaa viikossa niin olisi aina todella innokas!!!

Rokan kanssa tehtiin myös sivulletulo harjoituksia ja hyvin lähtee tarjoamaan sivulletuloa jos mä vaan seison paikallani, nyt seuraavaksi tarvii vaatia tiiviimpi perusasento. Takapäätä treenattiin myös portaissa ja mun ympäri peruuttaen. Loppuun luoksetulon maahanmenoa takan ympäri kiertämisen avulla ja nyt tippui ihan maahan, ulkona nuo siis vaikeita. Tarvii tehdä ulkanakin ensin lyhyeltä matkaa ja sit lähtee sitä pikku hiljaa pidentään.

Uunosen kanssa aloiteiin kapulan kanssa sivulletuloilla ja ne hyvin, pitää kyllä kapulasta todella hyvin kiinni. Itsenäisii sivulletuloi ja hyvin lähti niit tajoileen, tiiviyttä niihin tarvitaan mutta pikku hiljaa se sitten kuntoon. Kiertämisen kanssa kaukoi ja ne on kyllä hienot, siis kaukot. Loppuun takapää jumppaa portaissa ja mun kiertämisen avulla, kyllä Uunon takapään käyttö paljon parantunut vaikka ei olla edes mitenkään erikoisen paljon treenattu!!

Illalla oli vuorossa Rokan aksa ja tänään treenattiin "valvovan silmän alla" ja heti tuli vähän jännitystä ja enemmän suorituspaineita. Radalla harjoiteltiin jotain ihme ohjausjuttua jonka nimeä en muista mutta se alkoi sujumaan kun ohjasin Rokan huolella ja rauhassa enkä lähtenyt hosumaan joka suuntaan. Hyvin Rokka taipui ja kuunteli mun ohjausta kun mä vaan olen huolellinen ja jämäkkä!!! Välillä kolmen askeleen ottaminen oikeaan suuntaan oli todella vaikeaa mutta sekin sit onnistui kun katsottiin se ihan kädestä pitäen, no ehkä mä joskus opin!!!

Vähän Rokan vauhti selvästi hidastui mutta johtui varmaan siitä kun ohjasin sitä huolellisemmin ja jämäkämmin, mutta kyllä se vauhti sieltä tulee takaisin kun Rokalle tulee varmuus ja oppii uudet tekniikat ja mä opin ohjaan ne huolellisesti loppuun asti!!! Kiitokset meidän treeniporukalle mukavasta treenistä jälleen!!!