Eilen oli jälleen Turku päivä mulla ja koirilla, nyt tällä kertaa saatiin kaveriksi matkalle Reiska, Marja, Roisto ja Jeppe. Eija tulla pyyhälsi suoraan jostain jutustaan Hesasta Turkkuseen joten mä toimin hänen koiran hovikuskina menomatkan, aika hyvin asiat Reinolla kun on omat hovikuskit ja kaikkee!!!

Rasmuksen ryhmä jälleen ekana ja ensimmäisenä ohjelmassa oli alusta motivaatio treeni eli piti koira saada meneen alustalle täysii ja siit si palkka. Rasmukselle kävin ekalla kerralla näyttää alustan ja sinnehän tuo sitten paineli täysiä monta kertaa eli alustan motivaatio aika hyvässä mallissa meillä!!! Illan varsinainen teemä oli tämä ihana luoksetulo ja ruutu kisa omaisesti ja tätä olikin hyvä treenata kun yleensä nuo kisoissa aina peräkkäin ja sitten koira voi vahingossa mennäkkin sinne luoksetulo törpöille ruudun sijaan. Rapan luoksetulo oli aikas hidas, tuli ravilla kaikki pätkät, stopit sit kyllä puolestaan oli hienot. Ruudun selkeästi etsi katsellaan mutta lähtikin sitten ruudun oikealle puolelle seikaileen, mä annoin aikani seikkailla ja kun lähti tuleen mua kohti niin stoppasin ja ohjasin ruutuun, jouduin vie stoppaan toisen kerran mutta sitten meni ruutuun!!! Ihan uskomatonta että Rapaa pystyi noin ohjaan, sillä olisin kuvitellu et jää sinne vaan jököttään eikä liiku mihinkään mun stopin jälkeen, ollaan siis selkeästi edistytty kun tuo ohjaantuu noin kivasti!!!! Perään tehtiin sama harjoitus mutta kokeiltiin korjata niitä asioita mitkä meni äsken huonosti eli luoksetulossa mä menin kyykkyyn namien kanssa ja ruutuun vietiin alusta (jo ennen luoksetuloa). Nyt molemmat hienot ja onnistuneet suoritukset!!!! Loppuun paikalla makuu ja istuminen, makuussa nous kun läksin mutta Lentsu huolehti sitten takaisin maahan ja loppu ajan makasi todella hienosti, istuminen meni loistavasti ei edes vilkuillu muualle!!! Paikalla oloissa mä vaan tarvin kisoihin sen vahdin ja sitten täytyy päästä tekeen aina paikalla olo ennen kehää niin sitten ei mitään ongelmii. No tää nyt tiedetään niin täytyy vaan tunkee ittensä sellaisiin kisoihin mis on joku tuttu kanssa.

"Väliajoilla" tehtiin kaukoja pelkillä suullisilla käskyillä ja sitten vastapainoksi vaan käsimerkein, molemmat meni upeasti ja Rapa peruutteli seisomaan nousuissa todella reippaasti taaksepäin eli siis oli rento ja varma itsestään!!!

Rokan treenit alkoi puun kierrolla ja siihen saatiin paljon hyviä juttui mitä taas en ite ole kyllä keksiny/älynny.... eli kun harjoitellaan kiertoa pelkästään niin palkataan aina kädestä, sitten otetaan kauempaa vauhtia et pystyn liikkuun kaiken aikaa kun jos mä pysähdyn niin pysähtyy koirakin, kun tulee puun takaa niin mä peruutan villisti (mikä todella vaikeaa) et saadaan koiraan vauhtia jne....  Parin harjoitus kerran jälkeen alkoi sujumaan noin kiertämiset, sitten vaikeutettiin tehtävää ja alettiin kiertään jalkkismaalia, sekin onnistui todella hyvin parin harjoituksen jälkeen. Luoksetulon stopit  harjoiteltiin kiertämisen avulle eli seisomaan stopissa pallopää lensi koiran taakse ja maahan menossa autettiin koira namilla maahan. Molemmat sujui todella hyvin, kunhan mä vaan muistin oikean pysäytys paikan, peruuttamisen jne.... Tehtiin myös voittaja luoka luoksetulo tuon kiertämisen avulla eli ensin seisomaan stoppi käsimerkillä ja siitä liikkeelle peruuttaen ja sitten maahanmeno josta palkka ja vapautus, meni aivan sairaan hienosti Rokalta!!! Huomasi että kiertämiset parani hurjasti noiden treenien ohessa ja lähti kiertään jo paljon kauempaa eikä mun tarvinu auttaa edes niin paljoa, ihanan hauska treeni!!!! Ohjaus harjoitus lelulla ja samalla myös opetettiin ohjatun suuntii eli lelu maahan ja koira vietiin seisoon muutama metrin päähän siitä silleen et oli kylki leluun päin, mä itse kävelin noin viis metriä koiran eteen ja siitä sitten lähettetiin lelulle. Näitä ollaan joskus tehtykkin Roksun kanssa ja meni oikein kivasti ja vauhdikkaasti. Loppuun paikalla olo, tällä kertaa niin että joka koira maksi eri suuntaan kun kaikille laitettiin etupalkaksi pallo ja kun vapautettiin niin saivat kirmata sinne täysiä leikkiin. Rokka makasi oikein hyvin, tuijotti vaan palloa ja mua vuoron perään!!!

Rokka oli jälleen oikein vauhdikas mutta mun mielstä tänään jotenkin paljon paremmin kuulolla ja hallittavissa kun ennen, ei ollu säntäämässä mihinkään vaan tallusteli mun perässä  ja keskityyi ihan super hyvin kaikkeen mitä tehtiin. "Väliajoilla" tehtiin perusasentoja ja seuraamis pätkii ne oikein kivasti. Otettiin myös muutama ylimääräinen paikalla makuu kun mä toimin puuna ja maalina, tämä on siis samalla tälläinen teatteri kurssi, nyt vaan paperit vetään teatterikorkeakouluun!!!!

Oli kyllä ihana ajella kotiin kurssin jälkeen kun oli hyvä mieli, molemmat pojat tokoilivat oikein mallikkaasti ja jopa mä taisin välillä osata jotain!!!! Tietenkin ihan huippu seura kruunasi nämä matkat ja kurssin!!!! Ensi viikolla viel ajellaan Turkkuseen mutta sitten loppuukin Turun tokotukset tällä erää, mutta toivottavasti lisää on tulossa!!!