Nyt on pari päivää vierähtänyt enkä ole saanut oikein aikaiseksi kirjoitettua mitään. No aloitetaan vaikka perjantaista..... Käytiin poikien kanssa vaan pitkällä pelto/metsä lenkilla. Tarvottiin hangessa niin että ainakin mun reisissä seuraavana päivänä tuntui!! No tulipa liikuttua kunnolla ja niin että tuntuikin jossain. Pojat selvästikkin nauttivat tästä parin tunnin ihanasta kävelystä, kun juoksivat ja peuhasivat hangessa hymyssä suin koko ajan (ainakin mä kuvittelen että ne hymyili)!!! Mitään ei oikeestaan treenattu kun sitten oli kiire jo lähteä iltaa istuun Urjalaan kavereiden kanssa, no siitä reissusta ei täällä sit enempää mainita.....

Lauantai aamu koitti vähän huonovointisena ja jostain kummasta syystä myös päätä särki.... Kieli ulkona Aamupäivä vaan maattiin koko "perhe" yhdessä sängyssä ja voivoteltiin ja muisteltiin edellisen illan tapahtumia. Toiset muisti paremmin kun toiset!!!Cool

Lauantai oli päivä jota olen odottanut kauan......Olotila parani pikku hiljaa ja iltapäivällä pakkasimme itsemme Saken kanssa autoon ja lähdimme kohti Keravan Prisman parkkihallia. Keravalla menimme kennel Tending treenejä seuraamaan, no tästä voivat jo monet päätellä paljon. Siis meillä on toivottavasti tässä tämän vuoden aikana tulossa pieni bordercollien pentu ja nimenomaan Tending kennelistä. Treenien seuraamine oli todella antoisaa ja päästä jutteleen monen koiran omistaja kanssa ja kuulemaan miten he ovat juuri päätyneet bortsuun ja nimen omaan Riitan ja Pekan kasvattiin. Sekä kuulla minkälaisia "ongelmia" heillä on ollut, mukana oli paljon ihmisiä joilla oli eka bortsu. Monella oli ollut aika samanlaisia "pelkoja" (pelkoja on väärä sana, mutta ehkä ymmärrätte mitä tarkoitan, en siis pelkää ottaa bortsua!!!) kun minulla on,ennekun he olivat saaneet pennun. Riitalle ja Pekalle SUURI kiitos kun saimme tulla seuraamaan treenejänne ja kun kerroitte avoimesti koiristanne/kasvateistanne ja rodusta ja tietenkin olen TODELLA iloinen kun minulla on mahdollisuus saada koira teiltä. Nyt vaan odotellaan kesää ja kuulostellaan minkälaisia pentuja syntyy ja katsotaan löytyykö sieltä sopivaa meille. Tämä on ollut tälläinen pitkä projekti ja olen itse miettinyt pitkään minkälaisen koiran haluan seuraavaksi ja olen päätynyt bordercollieeseen sen monipuolisuuden ja työmotivaation takia.

Kotiin päästiin vasta kymmenen jälkeen illalla ja sitten otettiin vielä pikapika treenit Rapan kanssa Kiipulla. Aloitettiin ihan perusnoudolla, joissa eka vähän hidas mutta toisessa oli vauhtia ja tarmoa!!! Luoksetulo ihan liikkeenä pitkästä aikaa ja seisomaan stoppi UPEA, maahanmenossa vähän hidesteli, vauhti pysyi hyvänä koko suorituksen ajan!! Pelkkää maahanmenoa otettiin muutama kerta puun kierron avulla ja oli paljon parempi. Päälle tietenkin pari suoraa luoksetuloa, eikä yhtään hidastellu vaikka olin juur ennen ottanut liikkeenä!!!! Seuraamises haettiin vaan innokasta ja tiivistä seuraamista ja se onnistui lähes täydellisesti!!! Rasmuksessa oli virtaa tehdä hommia vaikka kuinka kun ei olla muutamaan päivään treenattu. Tästä voimme päätellä ettei parin päivän tauko tee ollenkaa pahaa välillä ja varsinkin jos tarvii hakea vauhtia johonki liikkeeseen niin sitä kannattaa treenata heti tauon jälkeen!!! Tässä sivussa tietenkin otettiin aina sivulletuloja itsenäisesti ja tarjoaa niitä kyllä todella hyvin ja nopeasti. Vielä ei ole alkanut loikkaamaan sivulle, mutta uskon että sekin päivä koittaa kun on nyt huomannu selkeästi että 99% aina tulee palkkaa kun tulee mamman sivulle!!!

Tänään onkin jo sunnuntai TAAS ja minä olen TAAS töissä.... Huomenna treenataan taas enemmän ja ajatuksen kanssa. Nyt mä jatkan töitä ja toivotan kaikille oikein mukavaa alkavaa viikkoa!!!Hymy