Eilen lauantaina mentiin Rokan kanssa vähän aksaileen tsaukkilaan parin aksaradan verran. Medi2 aksaradat oli kivasti heti aamusta eli päästiin heti tosi toimiin Rokan kanssa. Ekalta radalla 10 ja muutama sadasosa sekuntti yliaikaa, eka vitonen tuli suoran putken jälkeen ku en ottanut tarpeeksi haltuun vaan annoin mennä vaan  esteen ohi. Toinen vitonen keppejän aloituksesta kun ei taipunut enään toiseen väliin millään.... Mä ite olin vähän löysä ja se kyllä näkyi radalla ku annoin Rokan menna vähän sinne päin, no mutta ihan kelpo suoritus kuitenkin kun tuolla radalla tultiin viel toiseksi.

Toisella radalla se suoraputki tuotti kanssa ongelmia ja sen jälkeen myös yksi vitonen mutta muuten rata oli paljon parempi ja mun asenne selvästi kohdallaan enemmän!! A:n alastulolla loikkasi aikas ylhäältä alas mutta ei siitä virhettä tullut, mutta siihen pitää kyllä nyt kiinnittää huomiota ettei tule ongelmaa. Jälkeenpäin katsoin videolta tuon radan niin Rokka menee kepit todella vauhdikkaasti eli kotona tehty keppi treeni on selvästi auttanut!!! Tuo rata muuten voitettiin, et sellainen rata sillä kertaa!!!

Tsaukkilasta ajeltiin Kupittaalle tokoileen Jaanan kanssa ja mulla tietenkin myös mukana Uuno joka pääsikin heti hommiin. Leviteltiin kentälle merkkei ja teehtiin ruutukin ja sitten Uuno kehiin. Aloitettiin seuraamisella. Aluksi Uuno otti aika paljon häiriöö ympäristöstä ja merkeisä eli jatkossa tehtävä ensin hetki pelkkää kontakti treeniä kun menee uuteen paikkaan et Uuno tottuu. Perusasennon kanssa pitää olla nyt tarkkana ettei tule liian eteen ja seuraamiseen mun lähdettävä oikealla jalalla koska sillon päästää Uunon kanssa liikkumaan sujuvammin. Luoksetulon seisomaan stoppia katsottiin tai oikeestaan mietittiin ja kokeiltiin kun en ole sitä viel opettanut ja se on nyt jo aika hyvässä mallissa eli se saatiin Uunolle myytyä aikas äkkiä!!! Suora luoksetulo käskytettynä stoppien perään ja siinä tulee todella lujaa mun luo ja ei ota mitään häiriöö liikkurista tai törpöistä!

Rokan kanssa katsottiin ohjattua ja tehtiin ensin liikkeenä ja siinä tulikin heti esille se suurin ongelma eli se et Rokka sinkoilee kapuloille merkin jälkeen. Tuon treenaaminen on niin hanakalaa kun pitää ottaa aina koko liikkeenä ja sitten viel sillee et on liikkuri kun muuten se ongelma ei tule esille, no nyt onneksi tuli niin päästiin siihen paneutuun. Nyt jatkossa tehtävä vasenta puolta ja sitä kaarta sinne  kapulalle erikseen kun kaartaa jyrkemmin kuin oikealla. Keskikapulan voisi jättää nyt pois ettei vaan vahingossa mene sinne ja sitten mun käsimerkki kapulaa kohti ja muutenkin olla itse selkeä. Tehtiin myös oikea puoli kerran ja se täydellinen. Loppuun viel vasen ja nyt se onnistui todella hyvin kanssa, mutta treenattava sitä on ja paljon et saa sen varmemmaksi.

Uunon kanssa treenattiin viel toinen setti ja nyt pelkästään seuraamista ja se alkoi sujumaan ja saatiin siitä kehujakin!!! Vasemmalle käännöksiä tehtiin paljon ja niissä mun tarvii kääntyä tiukemmin ja päättäväisemmin kun mä ite olin napakampi niin Uunon seuraaminen parani heti huomattavasti. Juoksuakin katsottiin ja se nyt ihan kunnossa ei pompi eika tule mun eteen poikittaan yhtään!!! Ihanaa huomata kun oma koira on editynyt ja alkaa asiat sujumaan niinku kuuluukin. On se seuraaminen vaan niin kivaa ja ihanaa et mä voisin treenata sitä kaiken aikaa!!!

Tänään käväisin taas tsaukkilassa mutta nyt mukana ei ollut yhtään omaa koiraa vaan kävin tutustuun maksi3 koiran ohjaukseen agilityssä eli mä menin Uunon isukin kanssa kolme rataa. Oli todella kiva ja opettavaista kun sain mennä Zaggiksen kanssa aksaamaan, hyvää treeniä jo Uunoa varten, Kiitos  Marika!!!

Aksat meni silleen ja tälleen, mut mä ainaki ite tajusin kuinka paljon enemmän pitää jättää koiralle tilaa ja sitten kuinka paljon oikeesti saa juosta ja kuinka lujaa pitää juosta. Radat oli aikas haastavia mutta me selvittiin niistä kuitenki hengissä ja mulle jäi todella hyvi fiilis ja luulempa et Zaggakin nautti, ainakin oli innokas menemään!!!