Tänään oli jälleen vuorossa Rokan alkeisagility ja teemana oli jaakotus, pakkovalssi ja irtoaminen. Tehtiin kaksi erilaista radanpätkää, ekassa oli puomi, putki, putki, hyppy, putki, hyppy ja putki. Kaksi ekaa putkee meni puomin alla ja koiran piti jatkaa ekasta putkesta toiseen vaikka ohjaaja oli toisella puolella puomia. Kolmannen putken jälkeen tehtiin se Jaakko (siis Jaakotus) siihen hypylle ja sit viel putkeen. Aluksi hommasta ei meinannu tulla mitään kun mä taas vähän ohjailin miten sattuu ja Rokalla hieman liikaa virtaa, no kun mä hieman ryhdistäydyin Anskun komennuksesta niin johan alkoi sujumaan. Kädet oli vähän sekaisin vielä jaakotuksessa mutta meni aikas kivasti silti ja mä olin kyllä tyytyväinen mun pikku mieheen.

Toisella radalla tehtiin pakkovalssia, jaakotus ja irtoamista eli siin oli hyppy, hyppy, putki, hyppy, hyppy, hyppy ja sitten takaisin päin hyppy,hyppy ja putki. Toiselle esteelle tehtiin pakko valssi ja sitten käännyttiin jaakotuksen avulla tulemaan takaisin päin kahdelle hypylle ja putkelle jossa tarkoituksena tehdä vähän irtoamista. Vaikka nyt itse sanonkin tää meni mun mielestä paremmin ku eka rata, saattoi kyllä johtua siitä et oli ukosta jo turhat energiat saatu pois niin pystyi hieman keskittyynkin mitä tehdään. Todella hienosti kyllä irtoo putkeen ja aika kivasti menee sinne minne mä ohjaan. Rokka on kovasti tottunut siihen että ohjaan sitä vasemmalta puolelta eli nyt täytyy hirveästi tehdä töitä ton oikein kanssa että saa sen yhtä luontevaksi.

Loppuun otettiin vielä kepit muutaman kerran molemmin puolin ja sitten puomi et  pääsin palkkaan kontakteista. Sain myös Johannalta ja Anskulta hyvii ohjeita tuohon liikkeelle lähtöön kontaktilta, mutta ne oli jo tuossa vaiheessa iltaa aivan liian haastavii mulle!!! Ehkä mä sit ens kerral pystyn jo toimimaan niiden mukaan!!!

Rasmus oli mukana katteleen agia ja kun päästiin kotiin niin lähdettiin ihan kaksistaan tuohon kentälle vähän tokoileen. Voi jettä kun oli Rapassa virtaa ja intoa kun kerranki pääsi ihan mamman kanssa kaksin puuhasteleen!!! Otettiin palkattomuustreeni johon kuului, metallinouto, seuraaminen, liikkeestä istuminen, ruutu, kaukot ja sitten siirtymisen jälkeen perusasennosta palkka. Harjoiteltiin myös kehään menoa eli ensin hurjuutin Rasmusta ja sitten maahan ja siitä kutsuin vauhdissa mukaan ja toimi oikein hyvin. Metallinouto todella hieno, samoin seuraaminen, tehtiin pitkä kaavio ja kaiken aikaa seuraaminen todella hyvää. Liikkeestä istuminen myös erittäin hieno, ruudussa meni sinne todella lujaa mutta kun huomasi ettei siellä ole alustaa niin meinasi palata mun luo mutta älysi itse ettei täältä kuulu palata ja jäi hetkeksi seisomaan ruudun etupuolella, mä annoin uuden käskyn ja hienosti meni ruutuun samoinkun maahan. Loppuosa meni sitten oikein hyvin vaikka ihan vierestä meni joku kävelijäkin ohi. Kaukot aikas kivat, parantuneet paljon mutta edelleen jos katsoo johonkin muualle niin asennon vauhto jää tekemättä, nyt jouduin antaa kaks kertaa kaksois käskyn kun haaveili jotain ja sitten siirtyminen ja JÄTTI palkka!!! Kokonaisuutena olen ihan sairaan tyytyväinen, Rasmus oli kaiken aikaa todella iloinen ja energinen tarjoili sivulletuloja joka väliin ja mä olin kanssa oikein rento eli kun tuollainen kisasuoritus joskus saadaan tehtyy niin mä oooooonnnn niin tyytyväinen!!!

Itse päätreenin jälkeen piilotin muutama kerran omaa tunnari kapulaa ja etsii sen todella aktiivisesti ja palauttaa mulle vauhdilla. Saken avustuksella tehtiin muutama ruutu ruokakipolla ja ne vauhdikkaat, mä ajattelin et jos taas käyttäisin vähän aikaa enemmän ruokakippoo kun sen kanssa ei ainakaan ennen ole tullut tuota ongelmaa et lähtee oitis palaamaan mun luo vaikka ruudussa ei ole mitään. No nähdään mitä tapahtuu parin viikon päästä kun ollaa sen kanssa hetki treenattu, sitä ei voi koskaan tietää mennäänkö syteen vai saveen!!!!

Treenien jälkeen sain vielä älynväläyksen ja lähdin pienelle hölkkälenkille kooikereiden kanssa, pitkästä aikaa vähän viileempi ilta niin pääsi kunnon lenkille. Olipas juokseminen monen vuoden tauon jälkeen kivaa, tätä aletaan kyllä harrastaan vähän useammin ja onhan mulla jo asetettu tavoite valmiiksi ensi kesälle juoksemisen suhteen!!!!