Iltapäivällä käytiin pitkästä aikaa Marjan ja tolleri poikien kanssa lenkillä Latarissa ja oli todella kivaa!!! Kiitos Marja ja tollot seurasta, kokeillaan lenkkeillä vähän useammin taas jatkossa!!! Saatiin sitten Marjalta myös varis, et Roksu pääsee vähän lintuhommiin.

Lenkin jälkeen poikkesin MTT:n parkkikselle treenaan tokoo Rapan kanssa, treenattiin sitkeästi vaikka välillä satoi lähes kaatamalla -> me ei olla Rapan kanssa sokerista. Aloitettiin tyhjällä ruudulla ja palkka stopista, se todella hyvä!!! Luoksetuloissa keskityttiin stopin jälkeileen liikkeelle lähtöön, tarkoitus siis et lähtee heti käskystä täytillä mua kohti. Aika kivasti sain toimimaan namipallon avulla eli heti käskyn jälkeen pallo lensi mun taakse, kyllä oli vauhtia Rapassa. Stopitkin oli todella hyviä vaikka niitä ei nyt edes treenattu!!! Ruudun loppuosa tehtiin kanssa namipallon kanssa ja se oli mun mielestä nyt oikein hyvä. Siis heitän pallon eteenpäin vähän seuraamis käskyn jälkeen ja toimi aika kivasti. Metsku tehtiin kerran ihan vaan sen takia et halusin kokeilla haittaaka noutamista kun sataa, mutta ei haitannu. Lopuksi vielä ruutu kupilla ja oli todella vauhdikas. Väleissä aina palkkailin sivulletulot ja tulee 90% heti kiinni mun jalkaan ja jos ei ekalla tule ihan niin kiinni niin lähtee itse korjaamaan aktiivisesti lähemmäksi. Todella hyvät treenit sateesta huolimatta ja kiva huomata ettei Rapaa sade haittaa vaan tekee silti töitä mun kanssa niin hyvin kun osaa!!!

Seuraavaksi olikin vuorossa Rokka ja varis operaatio.... Mentiin Kiipulle ja tarkoituksena saada Rokka kantamaan kokonaista varista kun tähänasti kantanut vaan siipiä. Aluksi ihmetteli et mikä ihme tuo on ja tutki sitä tarkkaan ja hyvin kiinnostuneena. Ei lähtenyt aluksi nostamaan vaikka laitettiin naru variksen jalkaan ja Sakke vähän liikutteli sitä. Laitoin sit Rokan kiinni ja otin Rapan tutkimaan varista, vaikka tiesin ettei Rapa sitä nosta mutta kylläpä pikku ukko kiehui kun Rapa sai tutustua varikseen ja hän oli vaan kiinni eikä päässy tutkimaan. Rapa takaisin autoon ja Rokka uudestaan kehiin, johan varis alkoi nousta ja sitä tuotiin kovaa vauhtia mulle. HYVÄ ROKKA!!!!

Variksen kanssa tehtiin Marjan neuvoma harjoitus eli vietiin varis koiran kanssa yhdessä polulle hieman mutkan taakse ja palattiin koiruuden kanssa vähän matkaa taaksepäin. Sitten päästettiin koira vaan hakemaan lintu. Rokka painoi ihan täysiä variksen luokse, hetken sitä ihmetteli mutta sitten otti päättäväisesti kiinni ja lähti tuomaan mulle!!! Vähän mä olin tyytyväinen ja iloinen, SE KANTAA SITÄ OIKEESTI!!!!  Ihan käteen Rokka ei sitä tuonnu mutta suoraan mun eteen ja se kyllä riittää mulle nyt alkuun et saadaan vaan tuosta mahdollisimman kivaa ja ei tuo osaa lelujakaan vielä ihan käteen palauttaa et sitä nyt pitää treenata kovasti et saadaan palautus täydelliseksi!! Ote millä Rokka kantoi varista vaatii myös vähän viel treeniä ja siihen saatiinki jo apua Marjalta, KIITOS neuvoista, niitä kokeilen seuraavalla kerralla!!! Varishan oli vähän mutkan takana sen takia että koiralle tulisi hieman kiire tuoda sitä pois kun ohjaaja ei näy ja tämä ainakin toimi todella hyvin. Jäin tahallani silleen mutkan taakse et pääsin puskan takaa kurkkimaan mitä tuo pentu siellä touhuu kun halusin uteliaisuuttani tietää. Tehtiin sit vielä toinen samanlainen harjoitus mutta nyt sen teki Sakke ja Rokka ja toimi yhtä upeasti!!!! Oli se kyllä upea tunne kun näin et sieltä se tulee lintu suussa, siitä taitaa tulla ihan oikeesti lintukoira!!! Nyt varis meni pakkaseen mutta parin päivän päästä taas vähän treenataan lintujuttui ja toivotaan et toimii taas yhtä hyvin!