Tänään oli kauan odotettu päivä, lähdimme iltapäivästä kohti Turkua ja Kupittaata. Meillä oli Tuijan kanssa Lentsun yksäri, taas selvisi monta virhettä (siis mun mokaa, kyllä Rapa osaa!!) no nyt ollaan paljon viisaampia ja tehdään taas asiat niinkun kuuluu. On hyvä aina välillä käydä "päivittään" tilannetta että missä mennään ja mitä voisi korjata tai muuttaa omassa tai koiran toiminnassa. Kiitos Lentsu taas todella paljon neuvoista ja vinkeistä!!!Hymy

Rapan osalta mietittiin taas jälleen paikallaoloa ja nyt kokeillaan saada ukko ymmärtään että liikkuri palkkaa sitä. Nyt tarvitaan treeneihin paljon vieraita ihmisiä ja saavat "leikkiä" liikkuria ja käydä palkkaileen Rapaa paikallo olon aikana. Kriittinen vaihe tuossa p.olossa on se hetki kun kävelen piiloon. Kun olen päässyt piiloon niin Rasmus on keskittyny muhun, mut kun kävelen piiloa kohden niin tarkkailee kaikkea muuta kun mua. Nyt vaan vahvistellaan tuota liikkurin palkkausta ja kokeillaan saada Rapa keskittyyn liikkuriin ja odottaan että se tlee palkkaan.

Seuraamisessa mä olin sitä mieltä et jätättää käännösten jälkeen, no niin tuo teki mut vikahan oli vallan minussa itsessäni ja mun päässä. Jäin katsomaan alas koiraan päin aina käännösten jälkeen ja näin painostin Rapaa, nyt MUN täytyy muistaa ottaa kiintopiste edestä ja katsoa vaan sinne tiukasti ja keskittyneesti. Täyskäännös aletaan nyt tekeen vasemmalle, pysyy Rapa paremmin mukana ja näyttää paljon paremmalle. Nyt vaan sitä kovasti harjoitteleen, olen sen joskus Rapalle opettanut mutta ei olla käytetty vähään aikaan.

Ohjattua käytiin myös läpi ja olin taas hypännyt siinä liian suuren askeleen eteen päin. Nyt vaan palataan vähän taaksepäin ja vahvistellaan kääntymisiä molempiin suuntiin, välillä alustalla ja toisinaan kapuloilla. Sisällä kokeilen saada Rapan lähtemään nopeasti ja terävästi haluttuun  suuntaan alustojen avulla, nyt selvästi oli epävarma ja se näkyi heti vauhdin tippumisena. Paljon mukavia treenejä ja tehdään tästä kivaa Rapan kanssa yhdessä!!!Hymy

Hilen tehdessä hommia me otettiin pari hyppynoutoa. Eka oli aika vaisu ja keskittyi muihin ääniin ja ohikulkijoihin. Toisella ja kolmannella kerralla hyvät hyppynoudot!! Sivulletuloja otettiin tai siis Rapa hienosti tarjosi useasti ja minä tietenkin palkkasin!!! Sivulletulot todella hyviä vaikka ympärillä oli suht paljon häiriöö.

Taas saatiin niin paljon uutta harjoiteltavaa ja vinkkejä. Ei sitä vaan itse huomaa mitä pikku mokia tekee kun treenaan, täytyisi aina videoida ja katsoa itse mitä on tehnyt, mahtaisiko sitten huomata? Nyt vaan treenaileen kaikkee uutta. Tänään ei tehdä enään muutakun vähän naksutella temppujen merkeissä ja pari täyskäännöstä ajattelin kokeilla, että saisi ne sujumaan kunnolla. Ongelma tuossa täyskäännöksessä on Rapan takapään käyttö, tahtoo siinä vähän lintsata Sitä pitää nyt vaan harjoitella niin alkaa sujumaan!!!