Eilen aamulla ajelin Niinijoelle tekeen jälkii tän päivän koetta varten. Perillä odotti todella iloinen yllätys; mun ei tarvinu tehdä kuin kaks avo luokan jälkee!!!!! Voi jettä kun ne tuntui lyhyiltä ja helpoilta tehdä kun viime ajat on väsänny noita vaittaja jälkii pääasiassa!!! Jälkiparini oli todella mukava ja aika kului metsässä nopeasti ja saatiin omasta mielestämme todella hyvät jäljet tehtyä!!!

Tänään sitten aamusella Rasmus autoon ja auton nokka jälleen kohti Niinijokea. Mä itse opastin heti toisen jäljen ja sitten Rapa jäljesti siit si heti perään jäljen. Siis aamutuimaan ohjelmaa riitti. Mun opastus meni oikein kivasti ja sain sitten tuomarilta viel kehujakin hyvin tehdystä piilomerkkauksesta ja opastamisesta!!!!

Rasmuksen kanssa sitten lähdettiin jäljelle kymmenen jälkeen. Alku meni todella hienosti ja jotenkin mulla oli todella rento ja rauhallinen fiilis kävellä siellä koiran perässä, ihan erilainen kun viime kesänä, taitaa siis tottua tuohonkin puuhaan!!! Ekalla kulmalla huomasin että ajautui liian kauas ja siitä hukka. Sit vaan uudestaan matkaan ja jostain kumman syystä toinen hukka heti perään... Ekan hukan jälkeen Rapa ei oikein kunnolla lähteny jäljestään vaan haahuili siellä vaan vähän mis sattuu ja siit si se hukka pamahti. Loppu mentiinkin sitten aikas kivasti, toisella kulmalla tehtiin isohka lenkki kulman takaa mutta palasi jäljelle. Hukista huolimatta Rasmuksen jäljestys oli mun mielestä oikein kivan ja tasainen näköistä, et mä olen todella tyytyväinen päivän suoritukseen!!! Vähän ennen kaatoa  jäljen sivussa noin 5m oli iso sonnin (niin siis ihan oikeesti SONNIN raato ja muuten haisi jonkin verran) raato ja olin ihan varma et tuonne nyt si mennään eikä sieltä enään liikuta mut kas kummaa Rapa ei edes noteeranu sitä mitenkään vaan jatkoi hienosti jälkeä pitkin!!! Tälläisii kokeita mä haluun lisää et mulla on noin rento fiilis ja mä vaan kävelen rauhassa siellä perässä ja kaiken aikaa seurailin vaan Rapaa ja tiesin aina kyl heti kun oltiin hukassa, sen näkee ihan Rapan tyylistä ja olemuksesta!! Aika kivaa vauhtia mentiin jälki, sillä 1200m saatiin kulutettua aikaa 35min ja siinä oli jo kaks hukkaakin!!!

Jäljestämishalukkuun              3/6

Jäljestämisvarmuus                4/12

Työskentelyn etenevyys             6/10

Lähdön, kulmauksien, makauksien ja kaadon selvittämiskyky sekä tiedottaminen/kaadolla haukkuminen         5/14

Käyttäytyminen kaadolla          3/3

Yleisvaikutelma                          2/5

Koeselostus: Rasmukselle puetaan valjaat päälle, osoitetaan alku ja ohjataan jäljelle. Työ on reipasta ja sekä maa- että ilmavainuista. Koko jäljen matkalla tehdään muutamia kaarroksia jäljen sivuun. Makauksista merkataan vain ensimmäinen, muut ylitetään pysähtymättä. Katkokulman yli, eikä löydä takaisin, hukka. Melko pian pois jäljeltä, toinen hukka. Toiselta kulmalta yli, mutta löytää takaisin jäljelle laajalla kaarrolla. Viimeinen kulma tarkasti. Kaadolle tullaan jäljen suuntaisesti ja se osoitetaan nuuhkien ja nuollen, otta sen vielä suuhunsakin. Jos Rasmus olisi tänään jäljen alkupuoliskon toiminut samoin kun loppupuolen, voi olla että hukat olisivat jääneet tulematta. Tuomari: Juhani Heikniemi VOI3 23pist.

No tulosta lähdettiin hakeen ja se saatiin eli voi olla tyytyväinen ja niin kyllä olenkin. Nyt täytyy vaan alkaa todella paljon treenaileen tota katkoo koska selvästi se on vielä Rapalle vähän mysteeri. Mun mielestä viime syksynä sen jo hokas mutta on tainnu tuossa talven aikan unohtuu eli nyt vaan aletaan muistutteleen sitä uudestaan mieleen ja niin tietenkin myös niitä makauksii.... No onneksi mulla on Sirkka jolla on neuvot ja niksit joka juttuun eli Sirkan kanssa taas vaan metsään opetteleen ja ihmetteleen!!!!

Loppuun vielä Roistolle ja Marjalle super onnittelut AVO1 ja vielä päivän parhaalla tuloksella 47pist, taitaa Marja se sun koiras osata vaa njäljestää aikas hyvin!!! Mua ja Sirkkaa kannataa uskoo!!!!