Eilen käytiin treenaileen poikien kanssa Forssas ja saatiin seuraa Tanjasta, Marjasta ja Sirkasta. Rapa pääsi mun koirista aloittaa ja tehtiin ekaksi ruutu liikkeenä ihan liikkurin kanssa. Meni todella hyvin ruutuun mutta stopista ei ollu tietoakaan, no otettiin uusiksi ja nyt jopa Rapa muisti kuunnella koska mamma jotain huutele. Kokonaisuutena ruutu nyt oikein hyvä, tuli jopa laukalla mukaan seuraamaan!!! Pari ruutua kupilla perään ja niissä vauhti kohdallaan samoinkun ilme!!! Ohjatussa tehtiin oikea puoli pari kertaa, ekaksi niin et keskikapula oli poissa ja sit kaikilla kapuloilla ja meni todella hyvin! Rapa palautti kapulanki mulle laukalla, joka harvinaista!!! Otin myös muutaman pelkän merkin ja nekin oikein hyviä ja reippaita!!! Tämäkin alkaa olla nyt kasassa eli kun vaan sinne EVL:än pääsis....niin pitäiskö muka kisatakkin?? Seuraamista otettiin käskytyksellä ja palkkailin kaikki tiiviit ja hyvät perussennot, seuraaminen kokonaisuutena oikein hyvää ja perusasennot parani loppua kohden! Liikkeestä istuminen viimeisenä ja se täydellinen!! Rapan treenit kokonaisuutena oikein energiset ja reippaat, hyvä Rapsu ja mä!!!

Kasper pääsi toimimaan pelottelu koirana, kun on niin hirveän pelottava!!!! Siis Ruu ja Sirkka tekivät ohituksia niin me Kapen kanssa kokeiltiin sitten olla pelottavia, mutta eipä siinä kovin hyvin onnistuttu!!! Kape teki samalla muutamat kaukot ja ne todella kivasti, oli muutenkin niin iloinen kun pääsi pitkästä aikaan moikkaan tuttuja ja kerjään nameja!! Myös Roistoa tervehdittiin ja se olikin todella hauskaa ainakin Kapesta!!!

Roksu pääsi treenaan Roiston kanssa yht aikaa ja jälleen olen niin tyytyväinen sen keskittymiskykyyn, muutaman kerran moikkasi Roistoa mutta muuten puuhasteli vaan mun kanssa. Aloitettiin damin nostolla lumesta, kun se oli niin hankalaa sillon metsässä. Nyt ekalla kerralla vähän ihmetteli miten sen saa suuhun lumen seasta, mutta otti lopulta ja sitten homma alkoikin sujumaan. Eipä sitten muuten edes ihmetelly vaan meni täysiä damille ja nappasi oitis suuhun ja äkkiä mun luo takaisin!! Hienosti tuo damin mun jalkoihin ja tuo riittää mulle ainakin toistaiseksi, ehkä harjoitellaan se käteen luovutus vielä joskun myöhemmin! Sivulletuloja tehtiin monia ja ne edelleen parantuneet ja nyt jo melkein lähtee tarjoamaan sivulla istumista, no olen tehny sitä nyt paljon ja kaikki namit tulee kun istuu sivulle! Odottamista tehtiin istumisen kanssa ja sekin hyvin, kunhan mä en harppaa liian suurta askelta kerralla!!! Ruutu otettiin pari kertaa lelulla, niin että vietiin se yhdessä sinne ja palattiin varmaan 20m taakse sit vaan ruutuun lähetys, ampuu kyllä ihan täysiä sinne ja sitten äkkiä lelun kanssa takaisin mamman luo!!! On tuo pieni mies vaan niin lelu hullu ja sehän on todella hyvä, pääsee ihan erilailla palkkaileen kun namilla!!

Tänään olin melkein koko päivän töissä mutta ehdittiin illal vähän temppuileen. Kape teki jälleen kaukoja vauhdilla ja hauskasti. Rapa otti muutaman sivulle tulon ja aloitettiin harjoitteleen uutta -välistä- temppua. Rokka teki sivulletuloja ja muutaman hienon maahanmenon!!! Lenkin yhteydessä Rapa kierteli puuta ja Rokka perässä, oivalsin tuossa samalla et Rokkahan oppii tuon kiertämisen tuossa ihan vahingossa seuraamalla Rapaa eli nyt meillä aletaan kierteleen oikein ahkerasti!!!