Päivä vierähti mukavasti Somerolla paimennuskisoissa ei kylläkään kisaamassa vaan töissä, Uunon pitää vielä vähän harjoitella ennenku pääsee kisaamaan ja voi olla  et siihen menee vähän aikaa vielä... Uunon sukulaiset kylläkin kisasivat todella loistokkaasti ja tekivät hienoja tuloksia, onnea kaikille!!! Muutama kuva kisoista löytyy TÄÄLTÄ!!

Kisojen jälkeen Uuno pääsä kirmaileen sisarustensa kanssa ja vähän katseleen lampaitakin. Hienosti kasasi ison lauman ja toi mulle ja kuljetti niitä. Pysähdyksiä ei edes kokeiltu koska ne on Uunon mielestä ihan turhanpäiväisii juttui!!! Olen Uunon kyllä tyytyväinen kun mentiin laitumelle niin sain pidettyä mun lähellä ilman remmiä, kuunteli siis mua ja pienen taistelun jälkeen päästiin myös pois lampaiden luota ilman et otin poitsuja kiinni et kyllä se alkaa ehkä mua joku päivä kuunteleen ja kaipa se joskus oppii pysähtyynkin!!!

Illalla tokoiltiin kartanon puistossa vauhdikkaasti, Rasmus aloitti suoralla luoksetulolla joka todella hyvin. Ruutuun juostiin pari kertaa kipolle ja vauhdilla. Kaukoja leikkien ja loppuun kierreltiin puuta ja siinä sivussa treenattiin luoksetulon stopit ja ruudun loppu osa!!! Oikein hyvä treeni!!!

Rokka aloitti ruudulla ja tehtiin molemmin puolin, oikein hyvin molemmat. Suoran luoksetulon tuli ihan tajuttoman lujaa!!! Puunkierron avulla luoksetulon stopit ja ruudun loppu osa ja niissäkin tuota vauhtia piisasi!! Kaukot leikkien, mutta niissä tuppasi nyt tuleen vähän eteenpäin olisiko ollut hieman yli innokas... Loppuun paikallaa istuminen 30sek ja se meni todella rauhallisesti!!! Hyvä treeni myös Rokalta ja vauhtia todellakin oli!!!

Uunon kanssa aloitettiin ruudulla ja Uuno varasti sinne eli se siitä mun kiltistä pennusta, no Uunolla tuo on hyvä ominaisuus et varastelee!!! Pari luosketuloa suoraan leluun ja mun mielestä ainaki vauhti paranee kaiken aikaa. Puunkierron avulla tehtiin luoksetulon loppua ja sit vaan hetsailin ja kyllä nousee kierrokset jo Uunolla, kohta saa alkaa rauhoitteleen sitä. Loppuun sivulletuloja paljon super palkalla et saadaan ne todella kivoiksi!!! Uunonkin treeni oikein hyvä ja alkaa löytyyn sitä asennetta oikein kivasti!!!

Uuno pääsi tutustuun alpakoihin tokoilujen jälkeen, ne oli Uunon mielestä vähän kummallisia ja ei oikein päässyt selville mitä ne on. Mä kävin sit vähän käveleen alpakoiden kanssa elonkierrossa, kyllä oli ihmiset ihmeissään jälleen!!!! Alpakka kävelyn jälkeen poitsujen kanssa viel kunnon lenkille pelloille, on nää syysillat vaan ihanii kun alkaa pieni kosteus ja usva laskeutuun, niin kaunista tuolla ulkona!!!