Tiistaina käytiin Uunon kanssa paimentaan Somerolla ja Uuno oli jälleen niin nätisti, se totteli mua ja teki hommia todella nätisti. Ekalla kierroksella tehtiin kaaria ja siellä päässä pysähdyksiä ja sitten vähän kuljetusta niin ettei Uuno päässyt seilaamaan. Onnistuttiin hienosti siinä ettei Uuno seilaa kun mä olin tarpeeksi nopea ja tarkka etten päästänyt sitä seilaamaan. Toisella kierroksella pyörittiin vähän aikaa häkissä molempiin suuntiin, hienosti pyörii mutta vähän tarvii vielä multa apuja ahtaissa paikoissa. Lampaat otettiin myös häkistä ulos ja laitettiin sinne takaisin ja se olikin sitten hieman monimutkaisempi juttu mutta sekin saatiin onnistumaan kun sain vähän neuvoja viisaammilta et mihin koirani sijoitan. Itselle tuo häkitys viel vaikeaa kun ei oikein tiedä mihin sen koiran laittaisi tai käskisi mutta ehkä sekin tästä selviää kun vähän harjoittelee!!

Keskiviikkona mulla oli koulupäivä ja sitten käytiin pikaiseen koirien ja Tiian kanssa Humppilassa lenkillä et pääsivät pojat vähän liikkeelle muuten poitsuilla olikin vapaa päivä tai oikeestaan aikalailla vapaa viikko kun ei olla treenailtu tokoa sunnuntaina olevien kisojen takia. Tää viikko ollu mulle ihan tuskaa ku haluan pitää koirat levossa ennen kisoja, no mä olen sit tehnyt rästihommia ja juoksennellu koirien kanssa hangessa ja muuten vaan hölmöilly niiden kanssa pihalla kun ei kerran voi treenata oikeestaan mitään, jaa miten niin mää toko riippuvainen.

Eilen torstaina lenkkeiltiin heti aamutuimaan Anskun ja Fyran&Bellan kanssa elonkierrossa ja mentiinkin vähän eri reittejä kun ennen ku joku muukin oli sinne heti aamusta tullut koiria juoksuttaan. Olipa kiva lenkkeillä yhdessä, päivä alkoi siis hyvin hyvässä seurassa!!

Tänään perjantaina vuorossa oli taas aamusta kaverilenkki mutta tällä kertaa Hannan ja Hilun&Ohton kanssa. Käytiin näyttään Hannalle vähän uusia lenkkipolkuja uuden talonsa lähistöltä. On tuo ystävien kanssa lenkkeily vaan niin ihanaa ja terapeuttista!! Lenkin jälkeen lähdettiin viel mun pikku valjakon kanssa liikkeelle eli potkukelkka mukaan ja pojat vetovaljaisiin. Kirkkotie on jo suurenmoisessa kelkkailu kunnossa ja pojat saivatkin kunnon ravilenkin ku painelin pinkillä kelkallani pitkin Kiipua, Uunonki töpöttävä ravi alkoi paraneen kun vaadin vaan et ravaa kaiken aikaa. Uuno on varmasti sukua joillekki vetokoirille sillä heti kun lähdettiin liikkeelle niin meni kelkan eteen ja olisi välttämättä halunnut vetää kaiken aikaa, no saivat koirat vetää pari pientä pätkää ihan vaan totuttelun takia ja kyllä muuten kelkka kulki aika lujaa kun kolme koiraa juoksivät liinat kireellä edessä ja pinkoivat tassuistaan niin paljon kun mahdollista niin eteenpäin!!! Nyt koirien kunnon kohotus alkaa ja loppu talvesta mä vaan ajelen mun valjakon kanssa ihanii pitkii lenkkei!!!

Huomenna onkin vuorossa valjakon uudet harjoitukset ja valjakkoon lisätään viel super vetäjä Onni, katsotaan sit pysynkö enään kyydissä vai lähteekö pojilla mopo käsistä. Huomenna myös mulla ohjelmmassa vähän rentoutusta ennen sunnuntain kisoja, vaikka mulla on tällä hetkellä todella varma olo sunnuntaista, ei oikeestaan yhtään edes jännitä ehkä johtuu siitä ku tiedän mitä koirat osaa ja me mennään näyttää se tuomari sedälle!!!

vauhtia ja vaarallisia tilanteita