Äsken tultiin Forssa-citystä jossa käytiin vähän reenaileen porukalla tottista. Yleisesti vois sanoo ettei crokseilla ole pakosti järkevää kulkea hangessa, voi vähän sukat kastua.... No jospa mä tästä jotain opin ja sitten toiseksi koirien kanssa reenaaminen olisi vähän helpompaa jos suunnittelisi edes hiukkasen mitä meinaa tehdä!!! No reeneissä oli ainakin hauskaa ja olipa mukava rupatella ihanien ystävien kanssa ja vertaille meidän talvikelin ajotaitoja!!! Mä ja Marja taidetaan olla aika mestareita!!!

Sitten itse treeneihin ja ne aloitti Rokka, pikku mies kävi ihan ylikierroksilla kun huomasi että kaikki kaverit oli kanssa paikalla, meinasi olla hieman haasteellista tuo itse tokoilu. Tehtiin aluksi muutama sivuleltulo ja siihen perään noutoa. Jälleen niin että R sivulle, mä heitän kapulan ja kun istuu nätisti ja rauhassa niin pääsee noutaan kapulan. Hienosti odotti sivulla ja käskystä painoi täysiä hakeen kapulan ja toi mulle!!! Noudossa kyllä vauhti ja ilme kohdallaan!!! Eilenhän kokeilin sisällä tuota seuraamista lelun kanssa, niin tänäänhän sitä oli sitten pakko kokeilla ulkona ja toimi oikein kivasti!!! Täytyy kyllä tehdä vielä paljon namilla sitä ekaa askelta että saa sen varmasti meneen tuonne pieneen päähän!!! Luoksetulo otettiin kaks kertaa ja ne todella hienot. Odottaa rauhassa ja käskystä tulee täysiä mun luo ja palkaksi lentää lelu mun ohi. Ihan uutena juttuna tehtiin kiertämistä merkin avulla ja taisi lamppu syttyä Rokan pään päälle ihan ekoilla kerroilla, tästä on hyvä jatkaa tuon kiertämisen kanssa. Lopuksi tehtiin vielä vähän yleistä kulkemista muiden koirien ohi ja vierellä. Hienosti kyllä keskittyi mun kanssa kulkemiseen kun mulla oli namit mukana ja mä keskityin kaiken aikaa vaan Rokkaan. Rokan kanssa täytyisi paljon treenata muiden koirien kanssa sillä on niin iloinen kun näkee muita että nahoissaan pysyminen tuppaa olemaan vaikeaa kun olisi niin kiva mennä vaan moikkaileen muita. Tänäänkin kävi vähän morotteleen muita heti kun mun keskittyminen irtosi vähänkin siitä, tulee kyllä kutsusta takaisin kivasti mutta eipä sinne tarvisi edes mennä morotteleen ilman lupaa. No tähänkin mulla on kyllä keinot keksittynä kunhan vaan otan ne käyttöön.

Rasmuksen kanssa aloitettiin ruudulla ja jälleen niin että ruudussa alusta ja kippo mun takana jossa palkka. Hienosti vauhdilla ruutuun ja sieltä lujaa kipolle. Eka kerta meni ihan kaikkien taiteen sääntöjen mukaan mutta sitten Rapa päätti hauskuuttaa itseään ja muita tuomalla aina myös alustan ruudusta kipolle!!! Kekseliäs ukko, eipä siin voinu kun nauraa et en tiedä onko tuo nyt niin vaarallista, sen näkee sietten joskus!!! Kaukoissa hinkattiin jälleen ekaa nousua ja istumaan nousu hieman hankalaa, no parilla toistolla saatiin ihan ok nousu. Pari kertaa tehtiin sitten muutaman vaihdon sarja ja ne todella hyvät. Liikkeestä istuminen tehtiin 3x ja kaikki todella hyviä, istui terävästi ja heti käskystä. Merkki oli loistava, tehtiin viis kertaa ja joka kerta meni aivan  suoraan merkin taakse seisomaan ja stoppasi sinne oitis käskystä!!! Lopuksi vähän leikttiin, hulluteltiin ja taas vähän rupateltiin muiden kanssa. Olipa kyllä ihanat treenit vaikka taisi vähän olla väsynyttä porukkaa liikkeellä!!! Kiitoksia kaikki ihanat ystävät!!!