Eilen illalla mentiin mun töiden jälkeen Forssaan tokoileen ja Anu tuli seuraksi bc-neitojen kanssa. Rasmus aloitti ja olin suunnitellut et treenataan seuraamista niin et Anu käskyttää mitä sattuu ja kokeilee häiriköidä Rapaa mutta mä sit taas palkkaan kontaktista muhun. Tehtiin ihan pieni pätkä ja lopetettiin siihen kun Rapan vatsa on kovalla ja koko koira todella vaisu. Rasmus lähti sitten Saken kanssa kävelylle kun ei voi treenata jos on pipi.

Rokan kanssa treenattiin ohjattua niin et Anu vei yhden kapulan, merkille meni ravilla ja sitten vähän arpoi minne päin lähtee hakeen kapulaa vaikka selkeästi näki kun se vietiin. Jotenkin Rokalle on vaan todella vaikeaa lähteä sinne minne käsketään. Nyt tarvii alkaa treenaan merkkiä ihan erikeseen ja hetsaten et saa sinne meneen laukalla ja sitten kapulan noutoa niin et vien koiran merkille ja siitä sit lähetys ja kapula vielä lähempänä että oppii kattoon paremmin mun merkin. Nouto todella vauhdikas joka kerta et siinä ollaan edistytty. Luoksetulon seisomaan stoppi kertaalleen pallopalkalla ja todella hyvin. Pari suoraa luoksetuloa tietenkin perään et mielikuva pysyy siinä et tullaan täysiä mun luo!!!! Paikalla istuminen Noomin vieressä ja istui todella hienosti, kävin pari kertaa kehuun piilosta!!!

Uuno aloitti paikallaan makuulla Noomin kanssa, alussa vähän kohelsi mutta kun rauhoittui niin hieno makuu!!! Paikalla makuut parantuneet pienessä ajassa paljon nyt ei ota mitään häiriöö muista ja makaa todella rauhallisena. Seuraamista katsottiin oikein urakalla kun en ole ollut siihen ihan tyytyväinen mutta nyt on uudet kujeet mielessä joten eiköhän ala seuraaminen toimimaan. Anu tarkkaili et Uuno on suorassa ja oikeassa paikassa ja nyt päästään sitä treenaan ja luulen et alkaa nyt toimimaan hyvin!!! Liikkeestö seisomista katsottiin kanssa ja sain siihenkin vähän uusia tuulia Anulta koska tulevan Suomen mestarin pitää opetella kaikki täydellisesti ja mikään poikitus ei kelpaa!!!! Loppuun pari suoraa luoksetuloa ja ne vauhdikkaasti niinku kuuluukin!!!!

Kiitos Anu-valmentajani todella mukavista treeneistä, näitä lisää ja paljon!!!!

Tänään aamusta mentiin pukon kentälle koirien kanssa ja Ansku saapui paikalle länderi neitojen kanssa ja lähdettiin tekeen lähimetsään pieni lenkki. Lenkin jälkeen vähän aksattiin kentällä, Rokan kanssa katsottiin Sepon rataa vähän uudestaan läpi. Tehtiin parissa erässä esteet 1-16 ja mä olen kyllä aikas tyytyväinen kun sain toimimaan monta hankalaa juttua.  Ansku katsoi meidän perään ja neuvoi et sain omat jalkani ja käteni asettuun niin johan alkoi sujumaan. Erityisesti katsottiin välistävetoja ja ne oikeesti nyt toimi kun tein niinku sanottiin!!!! Toisella kiekalla tehtiin kontakti esteet läpi ja mun tarvii muistaa antaa se vapautus käsky koska usein unohdan sen ja päästä Rokan vaan tulemaan.... Puomilla mun tarvii rytmittää oma menoni paljon paremmin ja katsoa eteenpäin etten painosta Rokkaa ku vähän himaa joka tapauksessa puomin päällä. Puomilla tehtiin myös vauhtiharjoitusta ja saatiin vähän lisää vauhtia Rokkaan!!!

Uuno treenasi nenäkosketusta A:n alastulolla ja oli sitä mieltä et voi peruuttaa vaikka ylös asti Aan huipulle!!! Hienosti kyllä lähtee tarjoamaan nenää, et siis mun tarvii alkaa oleen vaan passiivisempi enkä saa auttaa liikaa Uunoa!!! Pari kertaa juostiin putkeen ja menee sinne muuten todella lujaa ja aikamoisella asenteella!!! Liikkeestä maahanmenoja pari toistoa ja nyt tippu maahan todella nopeasti, näitä siis vaan lisää ja paljon!!!!

Rasmus ei treenannut mitään vaan hengaili vaan mukana ja oli lenkeillä mukana kun vatsa edelleen kovalla mutta onneksi tilanne alkaa helpottaan ja Rapan ole selvästi parempi eikä niin vaisu enään!!!

Kiitos Ansku todella mukavasta aamusta, oltiin kyllä todella reippaita ja ahkeria heti aamutuimaan!!! Kiitos myös kun neuvoit jälleen mua ja Rokkaa tuossa aksassa koska olen hieman tumpelo siinä ja en oikein osaa ohjata mun koiraani aina!

On tää treenaaminen vaan niin huippu kivaa ja ehkä aina vaan kivempaa senkin takia et mulla on kolme ihan erityyppistä koiraa niin kaikkien kanssa on ne omat haasteensa ja pitää itse osata lukea vähän koiraa et mikä toimii kenellekkin!!!! Kuinka tylsää mun elämä oliskaan jos mulla ei olis noita rakkaita karvavarpaita ja jos en niiden kanssa harrastais mitään!!!