Töistä kaahailin kotiin, pojat autoon ja suunnaksi Pukon kenttä, meillä oli nimittäin tänään Lotta Vuorelan aksakoulutus omalla kentällä. Lotta oli suunnitellut meille kivan radan jossa oli ihan tarpeeksi esteitä, oli kohtia jossa väännettiin ja käänneettiin mutta sitten oli myös kohtia jos sai antaa mennä vaan, todella sopivan rata meille Rokan kanssa!!! Suoritettiin koko rata kolmessa osassa ja meni aika kivasti, Rokassa oli vauhtia ja tekemisen riemua. Mun ohjaukset ajoittain vähän myöhässä mutta niitä sit parannettiin niin johan alkoi homma sujuun paremmin. Vahvistettiin pimeää putkikulmaa ja nyt Rokka osaa senkin todella hienosti!!!! Mun tarvis vaan ite liikkua ripeemmin eteenpäin radalla ja luottaa koiraan et se tulee sieltä eikä jäädä ihaileen ja ihmetteleen menoa!!!!

Saatiin Lotalta kehuja et vauhtia kasvanut hurjasti siihen nähden kun näki miedät ekan kerran, et varmaan mulle sekä koiralle tullut varmuutta ja ehkä olen oppinut vähän paremmin ohjaan Rokkaa niin päästään eteneen paremmin!!! Kiitokset todella hyvästä koulutuksesta, oli niin kivaa taas!!!

Samalla reissulla käytiin Feeniksin kentällä tokoileen ja Rasmus pääsi aloittaan, olen nyt päättänyt tehdä sen kanssa paljon vaan kaikkea kivaa ajatuksena et meillä olisi aina super kivaa keskenämme treeneissä ja näin saada motivaatio paremmaksi tokoa kohtaan!!! Aluksi tänään hölmöiltiin ja leikittiin. Kaukojen ekat nousut palkkasin pari kertaa ja ne todella hyvät. Noutoja tehtiin puu- sekä metallikapulalla niin et vietiin kuppiin mun taakse nami yhdes ja vapautin sit suoraan noudosta sinne. Paransi kyllä vauhtia joka kerta eli nämä tarvii ottaa uudestaan vaan ohjelmistoon koska niillä saan palautus vauhdin kasvamaan kivasti!!!

Uuno treenasi tänään noutoja puu- sekä metallikapulalla ja hienosti Unski hakee kapulan ku kapulan ja tuo lujaa mulle, palkkasin suoraan lennosta lelulla ja voi sitä vauhdin hurmaa!!!  Metallia ei yhtään empinyt vaan otti suoraan suuhun ja äkkiä mamman tykö!!!! Seuraamista tehtiin namilla ja alkaa tuntuun aika kivalta ja Uuno oli todella innokas!!! Tolppaa kierrettiin muutama kerta ja siinä sai kivasti lisättyä etäisyyttä ja oli muuten vauhtia Uunossa ja kamalalla loikalla suoraan kiinni patukkaan!!!! Loppuun paikallamakuu niin että tie ja jalkakäytävä jäi taakse, ei mittän ongelmaa, Uuno maksi todella rauhallisena mutta samalla tarkkaavaisena ja mä sain huoleti mennä seisoon varmaan lähemmäs 25m päähän!!!! Tänään patukka oli kyllä super lelu, roikkui siinä ja hyökki oikein sen kimppuun, motivaatio kohdallaan lelua kohtaan!!! 

Rokka pääsi vielä vähän tokoileen vaikka aksasikin tänään jo, ensiksi tehtiin pelkkää merkkiä hetsattuna ja muuten menee merkin taakse todella lujaa, näitä siis lisää!!!! Pallopään kanssa tehtiin ohjatun suuntia niin et vein ensin pallopään paikoilleen sitten Rokan merkille ja siitä vaan lähetys, näin saan vahvistettua suuntia ja sitä et muistaa vähän katella mitä näytän. Suunnat nyt todella hyvin!!! Kaukojen ekat nousut kertaalleen läpi ja niissä ei mitään ongelmaa vaan nousee todella hyvin! Loppuun istuminen ja istui hienosti mutta mä mokasin kun lähdin piilosta esiin, kuljin vähän kumarassa ja Rokkaa se heti ahdisti ja meni maahan. Voi mua tyhmää.... No uusiksi sitten lyhyt istuminen ja nyt mä osasin kävellä suorassa ja saatiin todella hyvä istuminen aikaiseksi!!!!