Tänään käytiin Eijan, Reiskan ja Rokan kanssa aksaamassa Halikossa Ehyt-areenalla Anette Lindellin koulutuksessa ja voin sanoa et oli oikein kiva ja hyödyllinen koulutus. Ensin tehtiin 12 esteen rata jossa oli hyppyjä, putkia, A ja kepit (ei olut ohjureita joten me ei luistettiin niistä, kerran kokeilin mutta ei tullut mitään) ja tietenkin vaikka minkälaisia kiertoja ja kaaroksia (joiden nimiä en edelleenkään muista/tiedä). Ekalla kierroksella Rokka meni aika rauhallisesti (niin siis ei kaahottanut vaan kuunteli mua ja meni sinne minne halusin) ja mun mielestä oikein kivasti, vautia ehkä rauhoitti pieni tila niin ei päässy niin paljoa kaahaamaan kun isolla kentällä ja se et mä en ottanut pallopäätä vaan vetolelun mukaan. Katsottiin muutama hyppyhässäkkä yhdessä ja saatiin niihin neuvoja ja hyviä vinkkejä miten ne suorittaa. Anette käski mun antaa Rokan vähän enemmän "kaahottaa" ja mennä vaan koska olin nyt vaatinut sitä olemaan vähän liian kuuliainen ja ehkä liikaa mun hallussa.... Sanoi myös että huomaa selkeästi et ollaan tehty tokoa paljon koska siinä tarvii ollaa kuuliainen ja todella hyvin käskyn alla.

Toisella kiekalla tehtiin pieni vauhtirata ja nyt alkoi vauhtia löytymään koska otin pallopään mukaan!!! Mä olin ajatellu et Rokalle riittä jokin muukin lelu mutta eipä näköjään riitä, siis pallopää vaan otettava aina mukaan koska se näyttää olevan kaikista paras juttu. Olen kyllä kokonaisuutena todella tyytyväinen Rokkaan vaikka paljon parannettavaa löytyy ja niin pitääkin löytyä, mutta osattiin jo monta juttua ja jopa mä olen vähän oppinut tajuamaan mitä mun pitäis tehdä siel radalla!!! Oli kyllä kiva koulutus ja sinne suunnataan uudestaankin!

Ai niin, saatiin harjoiteltavaksi myös koiran haltuun otto tai siis se et koira tulee lähelle (en tiedä sillekkään sitä oikeää termiä, miksi pitää olla liikaa uusia termei ku ei voi muistaa....)  silleen nätisti ettei tarvi mitenkään pahalla äänen sävyllä sanoa koiralle mitään eli sitä pitää nyt lähteä työstämään kanssa. No sekin onnistuu pallopään kanssa joten eiköhän sekin saada onnistuun kun vaan muistetaan treenata sitä, on tää koiraurheilu ihmeellistä ku mikään ei toimi jos ei niitä asioita treenaa!!!

Illalla oli vielä pakko vähän tokoilla sisällä kun ei olla pariin päivään tokoiltu. Rasmus aloitti kaukoilla ihan liikkeenä, sitten leikkien ja lopuksi tehtiin vuorotellen käsimerkeillä ja suullisilla käskyillä ja kaikki meni oikein hyvin. Kiinnitin erityisesti huomiota maahanmenoihin kun niissä alkanu tuleen jostain kumman syystä eteenpäin mutta nyt palkkailin kaikki oikeat maahanmneot. Luoksetulon loppua siis tokasta stopista sivulletuloon tehtiin muutama kerta ja ne ihan ok, ravilla tuli ihan Rapamaiseen tyyliin. Sivulletuloja omaehtoisesti muutamat ja ne oikein nopeita ja tiiviitä. Pari liikeestä istumista otettiin ja nekin oiekin hyvii ja loppuun temppui.

Rokka teki samat jutut kun Rapakin, kaukot oikein kivoja ja aika hyvin toimii kun tekee kaukoja silleen vaan toisella avulla niitä tarvisi kyllä treenata paljon lisää. Sivulletulot tiivistyneet hirveästi ja nyt tulee oitis uudelleen sivulle kun on saanut namin vaan nielaistua. Liikkeestä istumiset kivoja, vähän apua vielä tarvii mutta treenillä senkin saa kuntoon. Luoksetulon loput oli oikein vauhdikkaat, meinasi ukkeli mennä päin ovia ja seiniä kun ei tahtonut saada jarrutettua että olisi päässy sivulle!!! Nyt Rokkain uskaltaa tehdä jo läpi temppua mikä sitä jostain kumman syystä pelitti ihan hirveästi vielä vähän aikaa sitten!!!!

Kasper sai myös temppuilla kun oli vahtinut namipussia niin hienosti, on niin hassu kun peruuttaa sen kolme askelta aina käskyn jälkeen ja siinä sitten odottelee uutta komennusta vaikka kuinka ja kauan, no iteppä olen sen tuollalailla opettanut!!! Karhua oli pakko myös tehdä koska se kuuluu Kapen lemppareihin samoinku moro!!! Jos joku haluaa harrastaa koiratanssia niin Kasper on kyllä käytettävissä se olisi nimittäin ihan varmasti luotu siihen lajiin kun tykkää esiintyä ja pelleillä ja menisi  vaikka puuhun takaperin jos lihapulla menisi edellä!!!! Hauska berni!!!