Viime viikon lopulla sain Sirkalta mieluisan puhelun, hän kyseli jos Rasmus haluisi mennä viikonloppuna Ruun puolesta mejä kokeeseen Niinijoella ja tietenkin Rasmus halusi. Ainut pikku ongelma asiassa oli se et mä olin töissä la-su yön enkä ehtiny ajoissa su aamuna koepaikalle, no mutta Sirkka lupasi sitten ohjata Rasmuksen jos mä meen vaan opastaan jäljen ja purkaan sen (koiran ohjaajan tulee siis olla paikan päällä ylituomarin puhuttelussa, muuten ei pääse jäljelle).

Lauantai menikin sitten jälkiä tehdessä, olipa kyllä ihanan helpot maastot noin ihmisen kannalta, olis ihan hyvin selvinnyt vaikka korkokengissä siellä metsässä. Illalla suuuntasin sitten töihin yövuoroon ja odottaan sunnuntain koitosta, vähän jännitti se et mitä Rapa sanoo kun mä en itse ohjaakkaan sitä.....

Sunnuntaina Sakke vei Rapan aamusta koepaikalle ja mä tulin sitten kun töistä pääsin, ei ollu kyllä kiinni kun 15 minuutista et olisin itse voinut ohjata Rapan. Tuo ei mua kyllä yhtään haitannu sillä tiedän kuinka kokenut ja hyvä ohjaaja Sirkka on ja paljon enemmän se on kokeita kiertänyt kun mä. Rasmusken jälki oli sitten päivän viimeinen ja mun opastus toka vika eli alkoi pitkän pitkä odottelu et pääsisi jotain puuhastelemaan.

Vihdoin ja viimein mä pääsin opastaan jälkeni ja sitten Rapa jäljelle, mua taisi kyllä jännittää paljon enemmän kun yleensä toi Rapan suoritus kun ei tiennyt yhtään miten se suhtautuu vieraaseen ohjaajaan ja siihen et mä vien ne metsään ja jätän sinne, ku itse menin sillä aikaa purkaan oman jälkeni. Onneksi mulla oli se purkaminen tehtävänä sillä aikaa kun Rapa jäljesti en muuten varmaan olisi pysynyt nahoissani sillä niin jännitti.....

Rapa ei ollut ottanut yhtään häiriöö vieraasta ohjaajasta vaan toli tehnyt hyvää työtä ja niin hyvän suorituksen kun sinä päivänä saattoi tehdä. Tässä Rapan ja Sirkan arvostelu:

Rasmus ohjatusti jälkityöhön, jossa verijälkeä seurataan tarkasti pääosin maavainulla, edeten sopivan reipasta vauhtia. Ensimmäinen kulma tarkasti, toisella kulmalla ollut katko selviää rengastamalla ja kolmannella kulmalla tarvittiin muutama suunnantarkistuspyrähdys. Makauksista ensimmäinen merkattiin hyväksyttävästi, muut liian nopeasti tai suoraan ylikävellen. Hieman ennen kolmannen osuuden loppua Rasmus poistuu määrätietoisesti jäljeltä riistapolun houkuttelemana, mistä tuomitaan hukka. Toinen hukka tuli hieman ennen kaatoa Rasmuksen harhautuessa jäljen sivuun miltei tielle asti. Palautuksen jälkeen suoraan kaadolle, jota jäi nuolemaan. VOI3 ja 27pistettä.

Olen kyllä todella tyytyväinen Rapan työskentelyyn ja Sirkka myös kehui et Rapa oli tehnyt todella hyvää työtä jäljellä ja edennyt todella varmasti aina tuonne kolmannen osuuden loppuun asti. Noita harmittavia hukkia vaan aina joskus tulee ja niille ei voi mitään, ykkös tulosten yrittäminen vaan jatkuu, tälläistä tää urheilu eläinten kanssa on. Iso kiitos Sirkalle Rapan ohjaamisesta ja saat kyllä jatkossakin ohjata sitä jos mulle tulee jotain kun kerran teillä meni noin hyvin!!!!

Heti kun sain purettua jälkeni niin lähdettiin Rapan kanssa kotiin vähän nukkumaan sillä mua odotti vielä toinen yövuoro.... Eilen aamulla kun tulin kotiin niin kyllä muuten väsytti ja tulikin lähes koko päivä nukuttua!!! No kyllä nää univelat tästä tasoittuu ja onhan se pakko mennä kokeeseen jos kerran koepaikan saa, sillä niitä koepaikkoja ei kuitenkaan ihan hirveän montaa vuosittain ole jaossa meille!!!!