Eilen tiistaina aamusta mentiin paimentaan Uunon kanssa Somerolle ja nyt tavoite saada Uuno pysähtyyn. Ekalla kierrokselle sain muutaman hyvän pysäytyksen aikaiseksi mutta se tuotti vielä vähän päänvaivaa ja mä kanssa jotenki ihan hukassa kun en ihan tiedä miten mun pitää toimia tai siis en osaa toimia ohjeiden mukaan!!!

Toisella kierroksella pysähdykset onnistui loistavasti ja Uuno painautui ihan maahanasti!!! Voi miten äkkiä tuo koiruus sit oppii asioita kun vaan kerron ne selkeästi sille ja nyt selkeästi tajusi mitä häneltä halutaan ja toimi juuri niinku mä haluun!!! Mä olin niin tyytyväinen Uunoon ja olen edelleenkin!!! Päästiin suuri askel eteenpäin tai niin mä ainakin luulen!!! Uuno selkeästi nyt kestää sen et vaadin siltä asioita ja on jotenkin paljon tyytyväisemmän oloinen kun mä kerron selkeästi mitä tehdään enkä vaan silleen sinne päin....

Illala kävin koiruuksien kanssa kentälle rakentaan kentän tämän päivän koetta varten ja samalla otettiin vähän palloilua kentällä Rokan kanssa. Mentiin kerran ruutuun ja siellä odotti pallo. Tehtiin myös ohjattua mutta siinä suunnat vähän hukassa mutta toistolla kuntoon ja siitäkin palkaksi pallo ja sit loppuun vaan palloiltiin yhdessä ja pidettiin hauskaa. Muut koirat ei päässeet treenaan ku kello oli sit jo niin paljon ja alkoi tulla pimeä...

Tänään keskiviikkona päivä meni reissussa ja ilta sitten kentällä tokokokeessa ja kivasti satoi vettä kaatamalla lähes kaiken aikaa. Olin ilmoittanut molemmat pojat kokeeseen mutta Rapan vatsa on ollut eilisestä illasta asti kipeä ja ei sen takia osallistunut kokeeseen kun oli niin surkea kun vatsa pipi.... Harmitti kyllä vietävästi ku olis ollut kotikisa ja niin edespäin mutta ei sille voi mitään jos toisen on vatsa pipi...

No sitten Rokan suoritukseen, paikallaan istuminen 0 kun oli mennyt 15sekunttia ennen mun piilosta tuloa maahan.... Istuminen ollut epävarma vaikka nyt viimeisissä treeneissä istunut todella hyvin ja vamaan tuo kaatosada vähän vaikutti myös. Paikallaan makaaminen 10 ja oli ollut todella rauhallinen koko makuun ajan. Seuraaminen oli paljon paljon parempaa ku viime kokeessa, se oli innokasta ja iloista, Rokka edisti mutta se ei haittaa pääasia et seuraaminen kivaa. Salamakävely todella hienosti, vähän seuraamisessa siinäkin edisti paikoittain. Luoksetulo oikein hieno mutta nousi istuun kun jätin alkuun. Ruutu muuten täydellinen mutta meni sisvusta sisään ku lähti vähän vinoon merkiltä mutta korjasi itse linjansa hienosti. Ohjatussa teki saman kun keväällä eli meni merkin ohi suoraan kapuloille, ei ole tehnyt tuota ikinä treeneissä mutta pari kertaa jo kokeessa.... Ohjasit takaisin merkille jasit nätti ohjattu. Hyppynouto ok, paluu vauhti olisi saanut olla vähän parempi, tunnari muuten hyvä mutta kapulan palautuksessa jäi ihmetteleen sadetta hetkeksi. Kaukot loppuun aivan sairaan hienot, ehkä pari senttiä tuli eteenpäin mutta muuten täydelliset!!!!

Tulokseksi saatiin EVL3 ja 214 pistettä, mä olen niin tyytyväinen Rokkaan!!! Nyt vaan ohjattu ja istuminen kuntoon niin eiköhän ala niitä ykköstuloksia sieltä tulemaan ja TVA arvo alkaa läheneen!!!

Loppu ilta meni kokeen järjestely puuhissa ja sateessa jäätyessä. Empä oel viel ikinä ollut kokeessa et sataa kaatamalla lähes koko kokeen ajan mutta tulipa sekin nyt koettua ja todettua et on ikävää koirille, ohjaajille, tuomarille, liikkurille jne..... No ei aina voi aurinkokaan paistaa!!!

Huomenna ajattelin mennä tekeen vähän palauttavaa treeniä kentälle kun siellä on vielä kehä paikoillaan ja katsotaan mitä muuta sit huomen puuhastelisi!!!