Eilen heti kun pääsin kotiin koulusta niin lähdettiin Rapan kanssa Eijalle josta hypättiin EIjan ja Reiskan kyytiin ja huristeltiin Loimaalle!!! Meillä alkoi nimittäin rallytoko kurssi ja ihan alkeiskurssi vaikka me Eijan kanssa koko matka mietittiin koska mentäis rallytoko kisoihin ja mitä kaikkee liikkeitä siel mestariluokas on!!!

Kuukausi sitten sain ilmoituksen tuosta kurssista ja ajattelin et se olisi juuri sopiva Rapalle kun ei tuo toko ole aina ihan sen mieleen mutta sitten kuitenkin osaa nuo jutut niin hyvin. Tuossa rallytokossahan koiraa saa kehua ja innostaa joten mä luulen et se sopisi Rapalle oikein hyvin ja meillä olisi sellainen oma juttu Rapan kanssa yhdessä!!!

Tehtiin pieni radan pätkä ja sitten tutustuttiin pujotteluun ja käännöksiin jne... eipä noissa ollut mitään erikoista ja Rasmus oli oikein innokas ja touhuili mielellään noita juttui mun kanssa!!! Vähän tarvii noita sääntöjä tutkiskella mutta sitten luulen et me voitais oikeesti suunnata sinne kisoihin, ku mä en oikein mitään jaksa/viitsi harrastaa jos ei ole mitään tavoitteita tai kisoja edessä ku mulla tuota kilpailu vieittiä on ihan tarpeeksi tai jopa vähän liikaakin.... No nyt on uuteen lajiin tutustuttu ja kurssi jatkuu vielä muutaman kerran verran ja kyllä luulen et Rapa tykkää tästä enemmänku tavallisesta  tokosta, vaikka mä kyllä olen tokoihminen!!!

Tänään aamulla heti suunnittelin et lähden tokoileen ja lenkille Forssaan mut kas kummaa kun mä olin lähdössä niin vettä tuli taivaalta niin paljon ettei eteensä nähnyt joten me sitten jätettiin toko ja lenkki väliin ja alettiin siivoon ja leipoon. Iltapäivällä uusi yritys ja sitten päästiinki jo lenkille asti Elonkiertoon. Kävelin siellä pitkin peltoja aikani, koirilla oli vähän vauhtia kun ovat olleet aika lyhyillä lenkeillä nyt pari päivää mun koulun ja muiden kiireiden takia. Ojissa oli enemmän vettä kun keväällä, siellä oli lähes tulva ja mun koirien oli pakko tietenkin mennä uimaan oikein kunnon syysuinnit!!! Uuno ui vähän isommassa ojassa ja kun kääntyi takaisin päin niin joutui uimaan vasta virtaan ja ei meinannut millään päästä takaisin päin kun virtaus niin kova, no loppujen lopuksi pääsi kuitenkin takaisin ja jatkettiin matkaa märkien+kuraisten koirien kanssa!!!

Iltasella vähän tokoiltiin sisällä kun ulkona oli pimeää ja kas kummaa satoi taas vettä. Rapan kanssa ensiksi kapulan pitoa ja ote tiukkeni muutamalla toistolla kivasti ja hyvin pysyi kapula suussa vaikka silittelin taikka tein mitä vaan!!! Rappusia peruuteltiin ja vähän pyörittiin joka suuntaan, kosketus alustaa myös painettiin ja nämä kaikki todella hienosti. Seuraamisen paikalla käännöksii joka suuntaan ja niissä Rapa kyllä ihan pro tänään!!!

Rokka aloitti myös kapulan kanssa ja sain Rokanki otteen paraneen muutamalla toistolla mutta sen kanssa pitää muistaa tehdä tuota useammin. Rappuset sujui hienosti samoinku alusta jossa Rokka taas pro!!! Käännökset vähän väljiä ja kun autoin namilla niin sain ne paremmiksi, mutta treenilistalle ne!! Kisapalkkausta ja hassuttelua lopuksi ja luulen et olen saanut yhden hyvän kisapalkkauksen nyt aika hyvälle mallille!!!

Uunon kapulan pitäminen paranee kaiken aikaa siinä vaan kysellaan mun malttia ja olen ollut nyt rauhallinen niin Uunokin on!!! Käännökset oikeaan todella hienot, vasempaan vähän tahmeat eli niitäkin tarvii nyt alkaa treenata ahkerasti. Alustaa neljä toistoa ja kaksi ekaa hyvin mutta sitten alkoi jäkitys mutta nyt mä vaan odotin, odotin ja odotin ja sinne alustallehan tuo meni sitten lopulta eli mä voitin tän erän!!!! Luulen et alustasta tulee viel hyvä kunhan mun hermot vaan pitää tässä alussa!!! Uunon kanssa myös kisapalkkausta ja pyörimisiä joka suuntaan ja ne kivoi ja hassui temppui Uunon mielestä!!! Loppuun paikallaolon alkua ja maasta istumaan nousua, maahan menee nyt suoraan ku asettelen itseni oikeaan paikkaan, istumaan nousuissa tarvii viel paljon apua mutta niitä ei olla paljoo treenattu edes vielä!!!