Eilen illalla ajeltiin Uunon kanssa ihan kaksin Turkuun Kupittaalle jossa meillä oli ohjelmassa Uunon, sisarusten ja isukin tokoilta!!! Kupittaalla oli vähän enemmänki porukkaa ku siellä oli joku iso jalkapallo ottelu mutta tulipahan treenattua tuota häiriöö siinä samalla!!! Kouluttamaan meitä tuli Jaana (sukunimeä en tiedä) ja olikin oikein mukava ja opettavainen ilta!!! Kiitos Marika kun järjestit tämän meille!!!

Uunon kanssa aloitettiin liikkeestä seisomisella, halusin vaan et katsotaan et onko se kunnossa ja hienosti Uuno pysähtyy. Mä voisin siirtyä siinä pikku hiljaa Uunon viereen ku nyt olen vaan pysäytellyt niin ette kuljen siinä edessä. Erikseen pitää treenata sitä seisomassa pysymistä vaikka mä kuljen takana ja sivuilla, hyvin kesti sen kun menin sivulle mutta ei vielä sitä et menen taakse.

Kontakti harjoituksia tehtiin vuorotellen ja kaikki yhdessä, ensin ihan yksitellen niin että Jaana aiheutti kaikkea häiriöö, hyvin Uuno lähtee tarjoon kontaktia kun sitä vaan palkkaa siitä aktiivisesti ja näitä tarvisi tehdä paljon sillä olen nuo varmaan vähän unohtanut vaikka niitä kooikereiden kanssa olen tehnyt paljon. Ryhmässä tehtiin kävelyä muiden ohi ja vierestä ja jälleen koira kontaktissa. Uunon nenä painuu aina maahan kun olen antanut sille namin kävellessä eli tuohon kiinnitettävä erityis huomio. Loppua kohden kontakti kyllä parani hurjasti ja Uuno lähti sitä itse aktiivsesti tarjoamaan!!!

Luoksetuloja kujan läpi jossa oli muut koirat ja sitten tötsiä, siinä Uuno ei kiinnittänyt mitään huomiota tötsiin tai muihin koiriin  vaan juoksi vaan täysiä mun luo. Ekalla kerralla otin lelun esiin heti kun Uuno lähti liikkeelle ja se oli hyvä, mutta toisella kerralla vasta kun UUno puolesssa välissä ja  tuli silti vähintään yhtä lujaa kun ekalla kerralla eli mun ei kannata ottaa sitä lelua  ihan heti esiin vaan vasta kun Uuno tullut vähän matkaa.

Loppuun paikalla olo, se hyvin muuten mutta taas Uuno vinoon maahan eli tuohon mun tarvii kiinnittää erityishuomio ja tarkkailla sitä todella tiiviisti, niin ja etsiä se hyvä paikka itselleni!!!

Kiitos Jaana ja treenikamut mukavista treeneistä, oli niin kiva treenata porukalla!!! Pian taas uusiksi!!!

Illalla kotona kooikerit pääsivät vähän hassutteleen, ensin Rokan kanssa kierrettiin puuta ja tehtiin luoksetulon stopit jotka molemmat ihan super hienot, puuta kierrettiin myös muuten vaan ja siinä ainakin vauhtia. Palkkasin Rokan repimis leikillä ja se toimi todella hyvin, olen vallan luullut ettei Rokkaa sellainen repiminen kiinnosta mutta kyllä kiinnosti ja tuota jatketaan. Rapa kiersi kanssa puuta ja teki stopit omaan varmaan tapaansa!!!

Sisällä vähän hassuteltiin ja tehtiin molempien kanssa rappusissa peruuttamista, kisapalkkausta ja temppuja. Meillä oli kivaa yhdessä hassutella ja se olikin se pää tavoite, tuollaisii hassuttelu juttui pitäisi tehdä vaan paljon useammin!!!!

Tänään aamusta mentiin Uunon ja Saken kanssa Somerolle katseleen lampaita muutaman viikon tauon jälkeen. Uuno kävi pari kertaa aitauksessa ja molemmilla kerroilla teki töitä nätisti!!! Harjoiteltiin pysäytyksii ja sitä et lähtisi mun mukaan pysäytyksen jälkeen. Pysäytykset paranee kunhan mä vaan olen selkeä, mukaan lähteminen vaikeaa vielä mutta se tietää vaan sitä et pitää treenata!!!!

On se paimennus vaan niin kivaa ja ihanaa kun näkee kuinka paljon koira siitä nauttii ja tykkää!!! Kiva oli katsella myös velipoika Lukkiksen touhuja, on veljeksissä paljon samaa mutta sitten löytyy niitä erojakin!!!! Ihanat veljekset!!!