Olin viime yön töissä ja kävin vaan kotona hakeen koirat ja sitten autonnokka kohti pukon kenttää jonne oltiin Anskun kanssa sovittu treffit heti aamutuimaan!!! Mä olin ajoissa paikalla joten mun koirat pääsivät tokoileen ennen varsinaista aamuohjelmaa!!!

Rasmuksen kanssa aloitettiin metallinoudolla ja tehtiin kolme noutoa hetsaten ja ne kaikki todella hyvät, jätettiin metalli sit siihen. Suora luoksetulo ja liikkeestä istuminen kerran ja  molemmat hyvin. Kaukoja tehtiin läheltä liikkeenä ja sitten leikkien ja vaihdot nyt hyvii ja ei valunut kertaakaan ennen käskyä maahan, enkä itse asiassa palkannut maahanmenoja ollenkaan ku tuppaa niitä tekeen ihan ilman lupaa kokeessa!!!

Rokan kanssa tehtiin kaikki jääviä vuorotellen suorapalkalla ja nyt hyvin tietää mitä pyydetään, ei sekoittanut kertaakaan!!! Suora luoksetulo pitkältä matkaa ja sitten ihan läheltä, molemmat suoraan leluun ja molemmissa hyvin vauhtia. Ohjattua tehtiin oikeaa puolta alustalla niin et siirtelin alustaa kauemmas ja lähemmäs et Rokka oppii paremmin katsoon mihin menee. Kääntyi hyvin merkiltä ja meni todella lujaa. Merkkiä erikseen pari kertaa hetsaten ja siihen tuli taas lisää vauhtia!!

Uuno puuhasteli liikkeestä maahanmenoja ja ne hyvällä mallilla ja tippuu sinne maahan!!! Kapulan pitoa otettiin kiertämisen kanssa ja hienosti kiertää kapula suussa!!! Pari luoksetuloa suoraan leluun ja mun mielestä luoksetuloissa vauhti parantunut kun olen ottanut pitkältä matkaa ja niin et lähden aina karkuun. Kaukoja muutama vaihto ja kaikki vaihdot oikein hienosti!!! Ainiin tehtiinhän me kosketus alustaa ja nyt muutama todella hyvä toisto jo eli kyllä se siitä alkaa toimimaan mutta tarvii vielä sisällä tehdä ahkerasti et tulee varmuutta hommaan!!!

Ansku tulikin sopivasti ja lähdettiin meidän 7 koiran lauman kanssa vähän Paavolan metsään lenkkeileen, mun pojat olivat ihan ihmeissään ku Anskulla mukana myös Lucas leijona jota pojat eivät ole ennen nähneet.... Luulivat Lucasta selvästi tytöksi kun olivat vähän kosiskeleen menossa!!!!

Lenkin jälkeen aksattiin keskiviikon rataa pätkissä ja tehtiin niitä kohtii mitä haluttiin vahvistaa... Rokan kanssa treenit meni hyvin kunhan mä olisin vaatinut ja ohjannut kunnolla, no saatiin kuitenkin hyvii onnistumisia alku sählingin jälkeen. Tvisti onnistui hyvin ja se  aika uus juttu mulle ja Rokalle, sylkkäriä katsottiin kunnolla läpi ja se muuten hyvä mutta mun kädet pitää olla jäntevämmät ja mun pitää ohjata vaan kunnolla eikä silleen vähän sinne päin!!! Päälle juoksuja tehtiin molemmin puolin ja ne kanssa hyvin jos ohjaa kunnolla, yllättävää tuo!!!! Rengasta katsottiin ku siinä Rokka tuppaa tuleen herkästi vierestä ja nytkin teki sen ku vauhti kasvoi joten rengas nyt erityistreeniin ja mun tarvii muistaa etten säntäile sinne vaan ohjaan senkin rauhassa, niinku kaiken muunkin!!! Loppuun vielä vähän vauhti pätkää ja loppu suoraa, ihan yllätyin kuinka hyvin Rokka lähtee irtoon loppu suoralla eteenpäin ja suorittaa vielä ne esteetkin mennessään!!!! Kaipa  mun tarvis ryhdistäytyä ja ilmoittaa se johonki kisoihin niin sitten taas tulisi kaikkee uutta treenattavaa, ku eipä tuossakaan lajissa tuo treenattava lopu koskaan!!!

Aksojen jälkeen uudestaan vähän käveleen metsään ja sitten Uuno pääsi paikallaoloon Fyran kanssa, makasivat reilun kaksi minuuttia ja hienosti makasivat. Uuno vähän heilutteli häntää loppu vaiheessa mutta eipä muuta!!! No sivulta maahanmeno oli taas vaikea ja selvästi jostain kumman syystä ahdistuu siitä, joten tein sitä pari kertaa erikseenkin et saisin siitä vaan kivan kun palkkailen paljon. Se treeni jatkuu ja kyllä se joku päivä sitten toimii!!!