Tänään ei muut koirat kuin Uuno päässyt tokoileen mutta Uuno sitten tokoili myös kooikereidenkin edestä!!! Tänään siis vuorossa Lentsun kurssi Turus Kupittaalla ja teemana selvästi nouto, tästä mä tykkään!

Ensin tehtiin tunnaria ja siinä mä taas vähän hölmöilin mutta nyt sitten tiedän taas kuinka toimia tästä eteenpäin! Piilotettiin oma nurtsiin, Uuno hienosti hakee oman mutta jäi sitten sen viereen jököttään. No aikansa siinä seisoi ja sit toi mulle mutta mä onneton otin matkalla lelun esille..... Uusinnalla niin et palkkasin vasta kun olin ohjannut sivulle ja tämä hyvä vaikka kapula tippui metrin ennen mua. Tästä lähdin jos Uuno jää jököttään sinne paikalleen niin mä olen ihan passiivinen ja odotan vaan et lähtee itse hommiin ja palkkaan sivulle ettei jää kyttäileen et koska se lelu tulee, uusii juttui mulle ihan ku ei kooikereiden kanssa ole ikinä tullut tälläistä vastaan mutta onneksi käydään Lentsun kurssil niin tiedän miten toimia.

Kapulan pitoa niin et koira lähtee sitä nostaan maasta eli sitä mitä ollaan tehty naksun kanssa mutta ompa tainnut käydä hassu juttu ja mä olen naksutellet/opettanut Uunon sylkeen sen kapulan mun jalkoihin!!! Tästä lähtien ei enään naksun kanssa vaan nami kädessä ja varmaan lähtee nopeasti tarjoon sitä kun ymmärtää asian ettei enään syljeskellä!!!

Kolmantena juttuna tunnari kapulan kanssa tehtiin temppuja eli kapula suussa koiran piti tehdä temppu, tämä harjoitus parantaa sitä pitoa. Yritettiin ensin pyörimistä mutta se ei onnistunut, kokeiltiin seuraavaksi puun kiertoa ja se meni todella hyvin Uuno piti kapulaa hienosti suussa eikä yhtään muuten syljeskelly sitä!!!! Jatkossa pito puun kierron kanssa ja niin et mä käännän koiralle selän kun lähtee tuleen mua kohti koska selkeästi vähän himmasi vauhtia kun tuli lähemmäs mua. Muutamalla toistolla Uuno lähti itse jopa tarjoamaan kapulan pitoa, jee hyvä Uuno!!!!

Kisailtiin me ohjaajatkin vielä vähän tunnari kapuloiden kanssa ja sitten paikallamakuu, joka muuten oikein hyvin mutta maahanmeno edelleen vähän vino, mutta paljon parempi jo kun viime viikolla eli viikon treeni auttanut kyllä mutta treeni jatkuu vielä ahkerasti!!!!

Tänään kyllä käytiin moni asia niistä läpi mitä olen Uunon kanssa pohtinut eli nyt on taas paljon vinkkejä, neuvoja ja ohjeita miten lähden asioita työstään jatkossa!!! Kiitos Lentsu!!!