Tänään alkoi Uunon koulu, oltiin siis mun "kääpiön" kanssa Turussa Kupittaalla Lentsun tokokurssilla ja tästä se sit lähtee!!!

Ennen kurssia kierrettiin Kupittaa ympäri ja ihmeteltiin suuren kaupungin menoa, eipä Uunoa paljoa meno eikä meininki kiinnostanut vaan käveli kauniisti mun vierellä ihan kuin olisi aina kävellyt siellä!!!

Itse kurssilla käytiin läpi seuraamista ensin kaikki yht aikaa ja siinä Uuno teki todella hyvin töitä mun kanssa, ei haitanneet muut koirat oikeestaan yhtään. Lentsu katsoi myös kaikkien koirien seuraamista erikseen, Uunon kanssa pitää alkaa tekeen paikallaan käännöksiä oikealle tavoite saada pysyyn mun lähellä kun ne kovin vaikeita. Seuraamista pieniä pätkiä ja perusasennosta palkka ja pitää muistaa auttaa perusasentoon oikeaan paikkaan. Sitten mun nami käsi ylös että Uuno ottaa kontaktin muhun eikä käteen, niin ja sitten vielä mun pitää liikkua reippaasti en saa hiipiä eteenpäin!!!! Oliskohan siinä ollut kaikki mitä pitää muistaa.... Rokan ja Rasmuksen kanssa käyty kaikki samat asiat varmaan läpi aikanaan mutta kummasti ne unohtaa, oli ihan sellainen olo treeneissä et tää on mun eka koira ku tein ihan hölmöi juttui kaiken aikaa!!!

Luoksetulo ensin ihan kisamaisesti ja se muuten hyvä mutta saisi tulla vielä kovempaa ja loppussa tarvii apuja. Toinen luoksetulo suoraan leluun lyhyeltä matkaa ja siinäkin olisi saanut olla lisää vauhtia, nyt jatkossa suoria luoksetuloja leluun pitkältä matkaa ja niin et lähden pakoon. Sitten luoksetulon loppua puun kierron avulla niin saa senkin treenattua kuntoon ja ei vauhti sitten kuitenkaan kärsi!!!

Loppuun paikalla makuu joka muuten hyvin mutta Uuno meni hitaasti maahan ja vinoon eli nyt koiran edestä maahanmenoja niin et menee suoraan ja nopeasti. Sitten mulle ihan uus juttu et maahanmenot palkataan namilla kun muuten nuo BC:t  voi alkaa tuijotteleen lelua ja sen takia maahan meno hidastuu eli namit kehiin ku mennään maahan!!!

Uunon kanssa oli kiva olla kurssilla ja tuli paljon kaikkee uutta tai vanhaa minkä olin jo tässä vuosien saatossa unohtanut... Kiitos Lentsu ku muistuttelit noita asioita mun mieleeni!!!

Uuno ei ottanut oikeestaan yhtään häiriöö muusta liikenteestä puistossa vaan teki mun kanssa innokkaasti hommia, ihana koira!!!

Rasmus ja Rokka viettivät tänään vapaa päivää kun en ehtinyt niiden kanssa treenaan ku olen ollut yöt töissä niin päivällä tarvii vähäsen aina nukkuakkin!!! Käytiin sentään metsälenkillä ja samalla reissulla koko lauma pääsi uimaan. No huomenna mennää Rokan kanssa aksaileen Lotan oppeihin ja varmasti tokoillaan myös illemmalla kun vaan ehditään!!!!