Taas on ollut hieman kylmää ja mä olen ollu töissä niin treenattiin poikien kanssa vaan sisällä, no onneksi sisällä saa tehtyä vaikka mitä kun vaan vähän käyttää mielikuvitusta!!!! Tänään reenaamisen pääsi aloittaan Rokka ja teeman jälleen sivulletulot, mutta tänään haettiin sitä että tarjoaa itse sivulle tulemista. Laitettiin siis lelu maahan ja lelun sai ottaa vasta kun oli itse hokannut tulla sivulle, ekoilla kerroilla jouduin hieman avittaan mutta fiksuna poikana Roksu alkoi hienosti tarjoamaan itse sivulla istumista. Tehtiin 7  toistoa ja viimeisellä kerralla mun ei tarvinnu enään auttaa yhtään, sivulletulo ei nyt tietenkään ollu mikään ihan täydellinen mutta kyllä se siitä pikku hiljaa tulee täydelliseksi!!! Seisomisia tehtiin ihan noiden tulevien näyttelyiden takia ja onhan sitä -seis- käskyäkkin hyvä harjoitella, hyvin stoppasi ja seisoi nätisti vaikka mä liikun koiran edessä. Sivulta maahanmenoja harjoiteltiin ja nyt tuo jo meni maahan ihan salamana ja tapitti siellä mua et koska palkka tulee!!! Sivulletuloja tehtiin myös niin että ohjasin namilla ja siitä palkka, sekä tehtiin muutama seuraamis askel suoraan eteenpäin ja ne oikein hyvin!! Lopuksi leikittiin hetki fuban kanssa ja samalla harjoiteltiin nopeita maahanmenoja, Rokka tarjoaa hienosti jo maahanmenoa on siis ennen maassa kun ehdin edes käskyttään!!!

Rapa aloitti tänään merkillä ja nyt sijoitin merkin eteiseen niin ei pääse niin paljon peruuttaan, kun pienenä ongelmana on peruuttaan lähteminen merkin takana vaikka mä antaisin -seis- käskyn. Nyt kaikki 5 merkkiä todella hienosti eikä yhtään peruutellu stopin jälkeen ja haki itsensä suoraan merkin taakse!!! Metallikapulalla tehtiin kaksi kutsunoutoa ja pari tavallista noutoa, ilme oli kohdallaan ja meni todella reippaasti kapulalle ja toi vauhdilla sen mun sivulle!!! Kierrettiin myös keittiön pöytää ja samalla tehtiin kaukoja ja ne todella vauhdikkaat ja iloiset. Lopuksi pelleiltiin hetki kosketuskepakon kanssa ja se oli kivaa meistä molemmista!!! Rapa otti sitten paikallamakuun kun Rokka tuli vähän vielä temppuileen.

Rokan kanssa puuhasteltiin kepakon kanssa ja se oli hauskaa tehtiin myös -läpi- temppua ja siinä oli kanssa vauhtia ja hyppäsi jo todella korkealta mun käsien läpi. Rapan paikalla olo erittäin hyvä vaikka Rokka vähän kokeilikin häiriköidä, eikä yhtään häiriintyny vaikka treenattiin vierressä. Rapsu pääsi sitten myös tekeen -läpi- temppua mutta ei tänään ollu yhtään hyppy tuulelle.....

Kasper tuli sitten viimeiseksi vähän temppuileen ja hassutteleen, tuo berni kiipeis vaikka puuhun noiden namien perässä, on kyllä niin ahmatti!!!